امام جمعه ریگان تأکید کرد؛

ضرورت تربیت نسلی انقلابی، شجاع و بسیجی

امام جمعه ریگان گفت: تربیت نسل انقلابی، شجاع و بسیجی در مقابل تهدیدات دشمن، وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ریگان به سالروز شهادت امام هشتم شیعیان اشاره کرد و گفت: در این روز باید شهر سیاه پوش شود، چرا که امام رضا (ع)، ولی نعمت ما ایرانیان است، پس باید قدردانش باشیم و در عزایش اشک ماتم بریزیم.

او با تشکر و قدردانی از هیئت‌های عزاداری شهرستان ریگان در راه اندازی طرح "هر نخلستان یک حسینیه و هر کوچه و خیابان یک حسینه" طی ایام محرم و صفر بیان داشت: این یکی از طرح‌های ماندگار در روستا‌ها و شهر ریگان بود.

حجت الاسلام رضازاده به شهادت سردار شوشتری و جمعی از مردم مسلمان شیعه و سنی در انفجار سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: دشمن از وحدت بین شیعه و سنی هراس دارد لذا از ضعف دشمن است که اقدام به شهادت مسلمانان شیعه و سنی می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه پزشکان و پرستاران در این روز‌های کرونایی جهادگونه در کنار مردم و بیماران هستند، تصریح کرد: مردم باید قدر این پرستاران را بدانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حجت الاسلام رضا زاده نقش بانوان به ویژه مادران را در دوران کرونا موثر دانست و بیان داشت: بانوان به ویژه مادران باید تلاش کنند اعضای خانواده با پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بر این بیماری غلبه کنند.

امام جمعه ریگان به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین وظایف رهبری، هدایت گری، تببین و گره گشایی از افکار عمومی و نخبگان در این مقطع حساس و سرنوشت ساز است که معظم له مانند همیشه این وظیفه را به خوبی انجام داده اند و اکنون نوبت من و شما مردم حزب اللهی و ولایتمدار است تا دین خود را به این انقلاب ادا کنیم.

او افزود: روح سخنان مقام معظم رهبری به توکل، اعتماد به خدا و باور مردم، عقلانیت و امید تأکید دارد.

حجت الاسلام رضازاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عقلانیت به معنای ترس از دشمن و وادادگی نیست و ترسو‌ها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند، تصریح کرد: ملت ایران ترس از دشمن ندارد و این را در جنگ تحمیلی ثابت کرد، طوری که حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن داده نشد، ولی در این راه بهترین عزیزانمان را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردیم.

او بیان داشت: به قول سردار دل‌ها، ما ملت امام حسینیم، ملت شهادتیم و هیچ وقت به دلمان ترس راه نمی‌دهیم و شعارمان هیهات من ذله است.

امام جمعه ریگان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ترسو‌ها حق ندارند، اسم عقلانیت را بیاورند، ترسیدن و فرار از میدان و میدان را خالی کردن، اسمش عقلانیت نیست، همان ترس و واهمه از دشمن است.

حجت الاسلام رضازاده، تربیت نسل انقلابی، شجاع و بسیجی، نه ترسو در مقابل تهدیدات دشمن را وظیفه همگانی دانست و افزود: مسئولان، طلاب و روحانیون باید قلب جوانان را به سمت و سوی اخلاق اسلامی سوق دهند.

او تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به ایرانی قدرتمند تبدیل شده است، طوری که خیلی‌ها نسبت به این موقعیت احساس خطر می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار