وزیر کابینه رژیم صهیونیستی: اولین سفر رسمی مقام اماراتی به اسرائیل احتمالا در فرودگاه انجام می‌شود

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که احتمال دارد اولین سفر رسمی امارات به سرزمین‌های اشغالی تنها در فرودگاه انجام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر علوم کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد به احتمال زیاد اولین سفر رسمی امارات- تل‌آویو تنها در فرودگاه انجام گیرد.

به گفته این وزیر صهیونیست‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس اولین سفر رسمیِ مقامات اماراتی‌ به سرزمین‌های اشغالی به احتمال قوی در فرودگاه انجام خواهد شد و اعضا پس از دیدار با مقامات صهیونیستی به ابوظبی بازخواهند گشت.

سرزمین‌های اشغالی اکنون در دوره موج دوم شیوع کرونا قرار داشته و محدودیت‌های کرونایی در آن وضع شده است. البته امکان دارد تا هفته آینده برخی از این محدودیت‌ها برداشته شوند.

«ییژار شای» وزیر علوم این رژیم، که وزارتش در این سفر با اماراتی‌ها درحال تبادل نظر است، امروز (جمعه) اعلام کرد احتمالا این سفر تنها به فرودگاه ختم خواهد شد.

رسانه‌های مختلف گفته‌اند براساس برنامه قبلی اولین سفر رسمی امارات به تل‌آویو هفته آینده سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

شای همچنین به «رادیو ۱۰۲ اف ام» تل‌آویو گفت: «اکنون به نظر می‌آید سفر هفته آینده بسیار کوتاه انجام شود؛ احتمال اینکه دیدار در فرودگاه یا جایی اینچنین انجام شود بسیار بالاست.»

بنابر اعلام رویترز، گروه اماراتی متشکل از ۹ نفر خواهد بود و در حوزه‌های مختلفی باهم رایزنی خواهند داشت. این سفر پاسخی به سفر ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) صهیونیست‌ها به ابوظبی خواهد بود.

بنا بر اعلام رویترز احتمال دارد «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «آوی برکوویتز» نماینده ویژه آمریکا در امور منطقه غرب آسیا، با گروه اماراتی در سفر به فلسطین اشغالی همراه باشند.

همچنین پیشتر اعلام شده بود به دنبال علنی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، هیئتی متشکل از مقامات اماراتی در بیستم اکتبر برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شوند.

آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که بر اساس آن ابوظبی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد؛ توافقی که ترامپ از آن استفاده بسیار زیاد سیاسی برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار