فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق از بازداشت اعضای خانواده‌های تروریست‌هایی که قصد نفوذ به این کشور را داشتند و همچنین هلاکت یک سرکرده انتحاری داعش در کرکوک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، اعضای خانواده‌ای متشکل از زنان و کودکان تروریست‌های داعش که قصد نفوذ به عراق داشتند، دستگیر شدند.

اداره اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های اطلاعاتی و لشکر پیاده نظام ارتش عراق توانستند خانواده‌ای را که قصد نفوذ از سوریه به منطقه سنجار در غرب استان الانبار عراق داشتند، دستگیر کردند.

در این بیانیه آمده است: ۱۴ زن و کودک از خانواده‌های تروریست‌های داعش که در پادگان‌های این گروه تروریستی در سوریه زندگی می‌کردند، در این عملیات دستگیر و به مراجع ذی ربط برای اجرای تدابیر قانونی ارجاع داده شدند.

«یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از به هلاکت رسیدن یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که جلیقه انفجاری بر تن کرده بود در تونلی در جنوب استان کرکوک به دست نیرو‌های دستگاه مبارزه با تروریسم و در عملیاتی هلی‌برن در منطقه «الشای» خبر داد.

او تاکید کرد که عملیات پیشگیرانه نیرو‌های امنیتی کشورش در مرز‌های مشترک با سوریه ادامه پیدا می‌کند.

یحیی رسول گفت: نیرو‌ها به عملیات کمین کردن در نوار مرزی ادامه می‌دهند و آن‌ها طی مدت گذشته توانستند شماری از قاچاقچیان به ویژه در زمینه قاچاق مواد مخدر را را دستگیر کنند؛ نیرو‌ها همچنین شماری از افراد نفوذی از باند‌های تروریستی داعش را که دارای تابعیت‌های خارجی از جمله سوریه هستند، دستگیر کردند.

او افزود: عملیات پیشگیرانه و کیفی بسیار مهم و مورد پشتیبانی و مبتنی بر تلاش اطلاعاتی هستند؛ تمرکز نیرو‌های ما مبتنی بر داده‌های اطلاعاتی است و علاوه بر آن، عملیات هلی برن به وسیله هواپیما‌های ارتش عراق انجام می‌شود و گاهی اوقات نیز برخی پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که باند‌های تروریستی داعش در عمق بیابان تلاش می‌کنند در آن‌ها پنهان شوند.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق همچنین اعلام کرد: عملیات احداث برج‌های مراقبت و نصب دوربین‌های حرارتی از سوی تمامی نیرو‌های مسئول تامین امنیت در طول نوار مرزی، با پشتکار ادامه دارد؛ مرز‌های عراق و سوریه به طول ۶۰۵ کیلومتر است که تقسیم شده و از سوی نیرو‌های مرزبانی، الحشد الشعبی و ارتش عراق تحت کنترل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار