خدمت ۲۶ ساله در کفشداری حرم امام رضا(ع)/ خاک پای زائران توتیای چشم ما

خادمی بیش از ۲۰ سال است توفیق خدمت به زائران حرم رضوی را دارد و تمام ذوق و شوق او این است که خاک پای زائران حضرت رضا(ع) را توتیای چشم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدفتح الله شاهچراغیان یکی از خدام حرم مطهر رضوی است که به گفته خود هر زمان به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شد به حال خوش خدام غبطه می‌خورد و اولین خواسته اش این بود که یک روزی در بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) به زائران حضرتش خدمت کند.

در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) به گفت و گو با یکی از خدام حرم رضوی نشستیم تا از حال و هوای خدمت به زائران در روز‌های پایانی صفر برایمان بگوید.

او که یک روزی آرزوی خدمت در حرم مطهر رضوی را داشت اکنون قریب به ۲۶ سال است که به آرزوی دیرینه خود رسیده و در بخش کفشداری به زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کند.
 

بیشتر بخوانید


سید فتح الله شاهچراغیان که بازنشسته سازمان جنگل‌ها است از حس خود در حین خدمت به زوار گفت: هر زمان که به حرم مشرف می‌شوم احساس لطیف و خوشایندی در من ایجاد می شود چرا که می‌دانم در جایی خدمتگزاری می‌کنم که فرشتگان و ملائک برای حضور در چنین مکانی غبطه می‌خورند و خدا را شاکرم لطف حضرت نصیب بنده شد تا بتوانم خدمتی تاثیرگذار در حرم داشته باشم.

او افزود: امام رضا (ع) خادمان زیادی دارد لذا هر خادم فقط یک روز در هفته توفیق خدمت گذاری را دارد، بنده زمانی که از کشیک حرم به خانه برمی‌گردم از همان زمان برگشت لحظه شماری می‌کنم که یک هفته سریع‌تر بگذرد تا نوبت به کشیک من برسد و هر بار با خود می‌گویم آیا اجل تا هفته بعد به من فرصت دوباره خدمت به زائرین آقا علی بن موسی الرضا (ع) را می‌دهد؟

خادم کفشداری حرم امام رضا(ع) با اشاره به اینکه خدمت در حرم امام رضا (ع) یک تاج پادشاهی و سند افتخار است، ادامه داد: در این دنیا همه پست و مقام‌ها همچون حبابی فانی و ناپایدار هستند.

شاهچراغیان بیان کرد: اگر عنایت حضرت نبود و پیشنهاد خدمت نمی‌دادند من چنین لیاقتی پیدا نمی‌کردم.

او تصریح کرد: دید زائران به خدام امام رضا (ع) نسبت به بقیه افراد در حرم متفاوت است. آنان خدام را نزدیکترین اشخاص به حضرت می‌بینند لذا خدمتگزار در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) باید مزین به اخلاق نیکو باشد تا در حین برخورد با زائران بتواند تاثیرگذار باشد از طرفی مرتب بودن، خوشبو و خوشپوش بودن نمادی از آداب است که یک خادم باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

خادم حرم مطهری رضوی تاکید کرد: یک خادم باید سعی کند در حین خدمت هیچ وقت کسل نباشد چرا که این حس را نیز به زائر منتقل می‌کند. خادم باید با نشاط و پرانرژی باشد و خستگی کار نباید سبب شود که با بی‌حوصلگی با زائران برخورد کند تا خدای ناکرده کدورتی پیش آید.

شاهچراغیان در خصوص تاثیرات و برکات خدمتگزاری به زائران در زندگی فردی خود اظهار کرد: از زمانی که خادم حرم شده‌ام تاثیرات بسیار مثبتی از جمله برخورد، رفتار، انسانیت و نیز کسب و کارم داشته‌ام، چون همیشه احساس می‌کنم یک نفر بالای سر من است؛ چه در داخل و چه در خارج حرم ناظر بر اعمالم است؛ در حقیقت خادم امام رضا (ع) بودن مسئولیت خطیری را بر گردنم انداخت.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۳:۲۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
آقا جان نصیب ما هم بفرما نوکریت را به جان مادرت زهرا سلام الله علیها