ناشنوایی مرد ۴۵ ساله در پی ابتلا به کرونا

براساس اعلام پزشکان انگلیسی یک مرد ۴۵ ساله پس از ابتلا به بیماری کرونا شنوایی خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان انگلیسی از ناشنوایی مردی ۴۵ ساله در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

طبق اعلام نشریه سان انگلیس از دست دادن ناگهانی و دائمی شنوایی در برخی افراد با ابتلا به کرونا مرتبط است.

این مسئله زمانی رخ داد که کارشناسان دانشگاه منچستر انگلیس اعلام کردند افراد بهبود یافته از کرونا، از مشکلات شنوایی و مواردی مانند وزوز گوش شکایت دارند.

این مطالعه که از سوی مرکز تحقیقاتی «NIHR Manchester Biomedical» پشتیبانی شده، شامل ۱۲۱ فرد است که در بیمارستان «Wythenshawe» بستری شده بودند. وضعیت این افراد ۸ هفته پس از ترخیص از بیمارستان مورد پیگیری قرار گرفت. هنگامی که از این افراد در خصوص تغییراتی در زمینه شنوایی شان پرسش شد، ۱۳.۲ درصد از آن‌ها گفتند شنوایی شان بدتر شده است.

یک مرد ۴۵ ساله انگلیسی که تنها از بیماری آسم رنج می‌برد پس از ابتلا به کرونا ناگهان شنوایی یکی از گوش‌های خود را از دست داد و به بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان انتقال یافت.

این مرد پس از ابتلا به کرونا به دلیل مشکلات تنفسی به بخش آی سی یو منتقل شد و زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفت. این مرد در بیمارستان با داروهای «رمدسیویر»، «استروئید‌های وریدی» و پلاسمای خون تحت درمان قرار گرفت و پس از یک هفته، از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شد، اما پس از بهبودی در گوش چپ خود احساس وزوز کرده شنوایی خود را از دست داد.

به جز ابتلا به آسم این مرد از سلامت کامل برخوردار بود و هیچ مشکل شنوایی نداشت. همچنین متخصصان مجاری گوش او را بررسی کردند و متوجه شدند از هیچ انسداد و یا التهابی رنج نمی‌برد. آزمایش‌ها نشان می‌داد که این مرد شنوایی گوش چپ خود را در گوش چپش از دست داده است و متخصصان به درمان وی با قرص و تزریق استروئیدها ادامه دادند که باعث شد اندکی از شنوایی او بازگردد.

به گفته متخصصان ناشنوایی و وزوز گوش از عوارضی است که در میان مبتلایان به کرونا و آنفلوانزا مشاهده شده است؛ اما این مسئله تاکنون برجسته نشده است.

نویسندگان این گزارش اعلام کردند ویروس کرونا قبلا در سلول‌های گوش قرار گرفته بود و پاسخ التهابی به ویروس نیز با اختلال شنوایی همراه است.

آن‌ها همچنین اعلام کردند این، نخستین مورد گزارش شده در خصوص از دست دادن شنوایی پس از ابتلا به کووید۱۹ است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
باید و الزامیست کلا همه شهر ها و کلان شهرها فعلا یک ماه در تمامی سطوح و مشاغل دولتی و خصوصی در این شرایط بسیار حساس و اضطراری تعطیل شوند فقط مغازهای نانوایی و سوپرمارکتها و گوشت فروشیها اونم با نظارت دقیق در بازارهای شلوغ که همگیشان با هم باز نباشند اجراعی عملیاتی شود و تمامی راه های ورودی خروجی شهر ها هم مسدود شود و تمامی اماکنهای عمومی و خصوصی توسط بسیج همگانی نیروهای نظامی و انتظامی و شهرداریها و بسیج مردمی با پوششهای مناسب با وسایل و دستگاهای انفرادی و جمعی بزرگ ضد میکربی گندزدایی و ضدعفونی شوند در هر شبانه روز و منع عبور و مرور مردم اعلام شود و فقط برای خریدهای ضروری مایحتاجشان از هر خانواده فقط یک نفر با دریافت مجوز عبور و مرور تاریخ دار مشخص از کلانتری محله ها شون عبور مرور کنند و از خانه هایشان خارج شوند با رعایت تمامی نکات ایمنی بهداشتی و رعایت حد فاصله فیزیکی و دولت هم باید و الزامیست در این یک ماه یا بیشتر از یک ماه پول نقدی کافی بلاعوض معیشتی را به حساب یارانه بگیران و غیره که نیازمند هستند تزریق کند سخاوتمندانه و خردمندانه تا انشاءالله آمار رآلوده شدگان بیمارشدگان و کشته شده های روزانه به کمترین حد برسد تنها راه مقابله با ویروس منحوس کرونا در این اوجگیری بیماری و تلفات روزانه بسیار زیاد فقط قرنطینه های سخت گیرانه و مجدانه بدون اقماض است باید حکومت نظامی اعلام شود با فرهنگ سازی های لسانی و جریمه کردن در این اوجگیری فوق العاده جواب نمی دهد این فرهنگ سازی لسانی و جریمه باید بماند برای زمانی که آمار تلفات به پایینترین حد خود در کشور رسیده باشد تا از این بحران عبور کنیم توکلت علی الله .
و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
یا خدا
آخرین اخبار