احمدوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تمهیدات دانشگاه علامه طباطبایی برای حضور دانشجویان جدید الورود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی از تمهیدات جدید این دانشگاه به منظور حضور دانشجویان جدید الورود خبر داد.

شجاع احمدوند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرآیند انجام مصاحبه دکتری در دانشگاه با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: مصاحبه دکتری در دانشگاه علامه طباطبایی به شیوه مجازی انجام شد.

او افزود: دانشجویان به صورت مجازی و استادان به صورت حضوری فرآیند مصاحبه دکتری را بدون هیچ مشکلی انجام دادند، اما برخی از داوطلبان در این مصاحبه حاضر نشدند و به تماس های دانشگاه هم پاسخ ندادند تا علت غیبت آنان را جویا شویم.

احمدوند تصریح کرد: از حدود ۲۸۰۰ الی ۲۹۰۰ داوطلب ثبت نام شده به منظور مصاحبه دکتری تقریبا برای ۵۰ نفر در روز پایانی مصاحبه زمان خالی اختصاص دادیم، اما از حدود ۵۰ نفر داوطلب، تقریبا ۸۵ درصد به راحتی برای مصاحبه در همان روز پایانی حاضر شدند و آن دسته از داوطلبانی که به منظور فرآیند مصاحبه دکتری ارتباطی با دانشگاه برقرار نکردند به معنای رد شدن شان خواهد بود.

دانشجویان جدید الورود دانشگاه علامه طباطبایی چگونه در دانشگاه حضور می یابند؟

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره برنامه ریزی دانشگاه برای حضور دانشجویان جدید الورود گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در نظر داشت تا دانشجویان جدید الورود با تمام امکانات پیش بینی شده به مدت ۶ هفته در دانشگاه حضور داشته باشند.

احمدوند ادامه داد: از آن جایی که دانشجویان جدید الورود شامل ۱۲۰۰ دانشجوی خوابگاهی می شوند، برنامه ریزی ما این بود تا در خوابگاه های یک نفره حضور داشته باشند و برای تحقق این امر تمام تمهیدات مربوطه را از جمله حضور تیم های پزشکی در خوابگاه ها، نوع تغذیه دانشجویان به شیوه پک شده و ... اندیشیده بودیم، اما با توجه به شرایط پیش آمده از نظر ویروس کرونا و قرار گرفتن در موج سوم بیماری لازم است تا در تصمیمات خود تجدید نظر کنیم.

او تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت جسمانی دانشجویان و استادان در ترم جاری لازم است تا از همان ابتدا کلاس ها را برای دانشجویان جدید الورود به صورت مجازی برگزار کنیم و طبق مذاکراتی که با دانشکده ها داشته ایم از آنها خواستار ارائه الگوهای متفاوت به منظور چگونگی آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه، استادان و ... شده ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: ممکن است در بخشنامه جدید دانشگاه علامه طباطبایی دانشجویان تهرانی به مدت یک الی دو روز با محیط دانشگاه آشنا شوند و برای دانشجویان شهرستانی یک تورِ مجازی اختصاص دهیم تا آنان را به راحتی با قسمت های مختلف دانشگاه مانند کتابخانه، نشست با اعضای گروه های آموزشی و ... آشنا کنیم و برای تحقق آن مکاتبه ای را با دانشکده ها به شیوه جلسات حضوری خواهیم داشت.

احمدوند گفت: با توجه به اینکه ماهیت و شرایط کاری دانشکده های دانشگاه علامه طباطبایی مانند دانشکده تربیت بدنی با دانشکده ادبیات متفاوت است؛ بنابراین از دانشکده ها دعوت به عمل می آوریم تا با ارائه نظرات خود به منظور آشنایی دانشجویان جدید الورود با دانشگاه ما را در تحقق آن یاری رسانند تا با انتخاب ۳ الی ۴ نظر متفاوت از میان نظرات گوناگون این مشکل مان را هم به راحتی حل کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم بیان کرد: سال گذشته امتحانات دانشجویان به شیوه مجازی برگزار شد و امسال هم با ابلاغ چارچوب به دانشکده ها خواستار این موضوع شدیم تا آنان بخشی زیادی از نمرات یعنی ۷۵ درصد را در قالب فعالیت های مستمر کلاسی و دانشجویی اعمال کنند و تنها ۲۵ درصد شامل آزمون پایان ترم شود که در صورت تحقق آن تا حدودی مفهوم امتحانات حتی برای دانشگاه ها صرف نظر از کرونا و غیر کرونا هم تغییر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار