اتحادیه اروپا حمله موشکی به گنجه را محکوم کرد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حمله موشکی به گنجه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای حمله موشکی به شهر گنجه در جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

استانو در بیانیه خود خواستار توقف فوری حمله به غیرنظامیان و ساختمان‌های متعلق به آن‌ها از سوی جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین از دو طرف خواست تا به توافق آتش‌بس هفته گذشته احترام بگذارند.

اظهاراتِ استانو در حالی مطرح شده که ساعاتی پیش «حکمت حاجی اف» معاون رئیس جمهور آذربایجان، با اعلام حمله موشکی به شهر گنجه گفت در این حمله ۲۰ باب خانه ویران شده است و ادامه داد: «سیاست تروریسم دولتی که ارمنستان در پیش گرفته است، باید متوقف شود».

پس از آن نیز «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان، اعلام کرد حملات موشکی به شهر گنجه جنایت جنگی محسوب می‌شود و متعهد به مجازات عاملان این حمله شد.

دادستانی کل جمهوری آذربایجان نیز از کشته شدن ۱۳ غیر نظامی، زخمی شدن ۴۸ نفر و ناپدید شدن دو کودک در نتیجه موشک باران گنجه به دست ارمنستان در شب گذشته خبر داده است. ۳ نفر از کشته شده‌ها کودک، ۴ نفر زن و ۶ نفر مرد می‌باشد.

براساس این گزارش در میان زخمی شده‌ها هم ۵ نفر کودک، ۲۰ نفر زن و ۲۳ نفر مرد هستند و دو کودک هم تاکنون ناپدید شده‌اند.

به رغم توافق صورت گرفته در مسکو برای برقراری آتش بس در منطقه قره باغ، در روز‌های اخیر دو طرف بار‌ها همدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
حمله به مردم بی دفاع یک جنایت جنگی محسوب می شود و عاملان این جنایت باید مجازات شوند.
جنگ باید در میدان نبرد پیش بره .....
-
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چرا فیلم قتل عام شیعان فققاز از تلوزیون ایران بخش نمی شود
آخرین اخبار