نیویورک تایمز: ترامپ فوری‌ترین مشکل آمریکاست

در آستانه انتخابات ۲۰۲۰، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی ضمن حمله شدید به رئیس‌جمهور آمریکا، از مردم خواست برای «محافظت از آمریکا» به او رای ندهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای هیئت تحریریه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله‌ای به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پرداختند.

متن سرمقاله نیویورک تایمز به شرح زیر است: مبارزات انتخاباتی برای ابقای دونالد ترامپ، بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است. دوران ویرانگر آقای ترامپ تاکنون به آمریکا در داخل و سراسر جهان، آسیب جدی رسانده است. ترامپ از قدرت سمت خود، سوء استفاده کرده، مشروعیت مخالفان سیاسی خود را گرفته و هنجار‌هایی که ملت‌ها را برای نسل‌های مختلف به هم پیوند داده‌اند، در هم شکسته است.

ترامپ لایق ریاست‌جمهوری نیست

او منافع عمومی را در خدمت سودآوری تجارت و منافع سیاسی خود قرار داده است. وی بی‌اعتنایی نفسگیرانه‌ای را به زندگی و آزادی‌های آمریکایی‌ها نشان داده است. او مردی نیست که لایق منصبی که در اختیار دارد، داشته باشد.

در دوره آقای ترامپ، ما از نژادپرستی و بیگانه ستیزی وی، انتقاد و تخریب گری وی در مورد اجماعِ پس از جنگ را نقد کردیم؛ نظامی که حفظ آن به کشته شدن بسیاری از افراد منجر شده است. ما بار‌ها از سخنان تفرقه‌انگیز و حملات بدخواهانه او به هموطنان آمریکایی، ابراز تأسف کردیم. با این حال وقتی سنا از محکوم کردن رئیس جمهور به علت سوء استفاده آشکار از قدرت و انسداد سیاسی خودداری کرد، ما به مخالفان سیاسی وی توصیه کردیم خشم خود را بر پیروزی در صندوق‌های رای معطوف کنند.

۳ نوامبر می‌تواند یک نقطه عطف باشد. این انتخاباتی درباره آینده کشور و شهروندان آن است که می‌خواهند چه راهی را انتخاب کنند. انعطاف پذیری دموکراسی آمریکایی در دوره اول تصدی آقای ترامپ به شدت آزمایش شده است. چهار سال دیگر، وضع بدتر خواهد بود. اما حتی در حالی که آمریکایی‌ها منتظرند در صف‌های رای‌گیری در شهر‌های خود رأی دهند، آقای ترامپ، درگیر یک حمله تمام عیار به یکپارچگی این روند اساسی دموکراتیک است.

دونالد ترامپ بدون هیچ رقیب واقعی بدترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ معاصر است

ترامپ با فاصله‌گیری از همه پیشینیان معاصر خود، از تعهد دادن در مورد انتقال صلح آمیز قدرت خودداری کرد. ترامپ اعلام کرده است پیروزی وی تنها نتیجه قانونی است و اگر پیروز نشود، آماده است به قضاوت مردم آمریکا در این کشور در دادگاه‌ها یا حتی در خیابان‌ها اعتراض کند. آقای ترامپ، بدون هیچ رقیب واقعی، بدترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ معاصر است.

سال ۲۰۱۶، گزارش تلخ وی از بیماری‌های ملت با رای‌دهندگان زیادی روبرو شد که به او رای دادند. اما درسی که از چهار سال گذشته، گرفته شده آن است که او نمی‌تواند مشکلات فوری کشور را حل و فصل کند. زیرا او فوری‌ترین مشکل کشور است. ترامپ یک عوام‌فریب نژادپرست است که بر یک کشور، به طور فزاینده متنوعی ریاست می‌کند. ترامپ یک انزوا‌طلب در یک جهان بهم پیوسته است، ترامپ یک «شومن» است که همیشه در مورد کار‌هایی که هرگز انجام نداده است لاف می‌زند و قول می‌دهد کار‌هایی را انجام دهد که هرگز نخواهد کرد.

او هیچ استعدادی برای ساختن، نشان نداده، اما توانسته است خسارت زیادی وارد کند. او فقط مردی برای نابود کردن همه چیز است. در حالی که وقت جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی رو به پایان است، آقای ترامپ، ضرورت این اقدام را رد کرده، همکاری بین المللی در این زمینه را کنار گذاشته و به تلاش برای محدود سازی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای حمله ور شده است.


بیشتر بخوانید


وی بدون پیشنهاد سیاستی منطقی برای تعیین آنکه چه کسی باید به آمریکا بیاید، یک سرکوب بی‌رحمانه علیه مهاجرت قانونی و غیرقانونی اعمال کرده است. او که به لغو دستاورد‌های سلف قبلی خود، باراک اوباما سرگرم شده، تلاش کرده است، هم کنگره و هم دادگاه‌ها را متقاعد کند تا از قانون مراقبت مقرون به صرفه، خلاص شوند؛ بی آنکه هیچ سیاست جایگزینی برای دسترسی آمریکایی‌ها به خدمات درمانی ارزان قیمت ارائه دهد.

رئیس‌جمهور از طرف ثروتمندان، حکومت کرده است

در طی سه سال اول دولت ترامپ، تعداد آمریکایی‌های فاقد بیمه درمانی ۲.۳ میلیون نفر افزایش یافته است - این تعداد مطمئناً با افزایش بیکاری میلیون‌ها آمریکایی در سال جاری، دوباره رشد کرده است. ترامپ در مبارزات انتخاباتی، خودش را قهرمان کارگران عادی معرفی می‌کرد، اما از طرف ثروتمندان، حکومت کرده است. وی قول افزایش حداقل دستمزد فدرال و سرمایه‌گذاری تازه در زیرساخت‌ها را داد. او چند دور، کاهش مالیات را اعمال کرد که بیشتر به سود افراد ثروتمند بود. او مقررات را بی آنکه تبعیضی قائل شود، حذف و با تعلیق اجرای قوانینی که به راحتی نمی‌توانست آن‌ها را حذف کند، دعا‌های شرکت‌ها و بنگاه‌ها را مستجاب کرد.

«دفتر حمایت مالی مصرف‌کنندگان» تحت حمایت وی، تلاش برای محافظت از مصرف‌کنندگان را متوقف و «سازمان حفاظت از محیط زیست», تلاش برای محافظت از محیط زیست را متوقف کرده است. او موجب تیره شدن ائتلاف‌های دیرینه شد. وی از مشارکت دو سوی آتلانتیک خارج شد که یک توافق راهبردی بین همسایگان چین برای تحت فشار قرار دادن این کشور در تطبیق خود با استاندارد‌های بین‌المللی بود.

اقدامات نامناسب ترامپ به عنوان یک رهبر، دردناک بوده است

در عوض، آقای ترامپ، بی‌آنکه امتیازات قابل توجهی از چین بگیرد، یک جنگ تجاری متقابل راه انداخت و میلیارد‌ها دلار تعرفه که در واقع از سوی آمریکایی‌ها پرداخت می‌شود - وضع کرده است. اقدامات نامناسب آقای ترامپ به عنوان یک رهبر، به ویژه در شیوع ویروس کرونا دردناک بوده است. آقای ترامپ به جای تلاش برای نجات جان مردم، با همه‌گیری به عنوان یک مشکل روابط عمومی برخورد کرده است. او در مورد خطر، دروغ گفت تخصص مقامات بهداشت عمومی را به چالش کشید و در برابر اقدامات احتیاطی لازم، مقاومت کرد.

او هنوز در تلاش است فعالیت اقتصادی را بدون کنترل ویروس از سر گیرد. با ضعیف شدن اقتصاد، او دور ابتدایی کمک به آمریکایی‌هایی که شغل خود را از دست دادند، آغاز کرد. سپس بورس سهام، رونق گرفت و هر چند میلیون‌ها نفر بیکار شده بودند، آقای ترامپ، علاقه خود را به وضع فاجعه بار آن‌ها از دست داد. وی ماه سپتامبر اعلام کرد: ویروس «تقریباً هیچ کسی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد». وی این سخن را یک روز قبل از آن بیان کرد که تعداد افرادی که جان خود را به سبب کرونا از دست دادند از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت. اکنون در این لحظه خطرناک، مردم آمریکا حتی افرادی که یک رئیس جمهور خطرناک را ترجیح می‌دهند، وظیفه دارند با رای دادن، به محافظت و دفاع از آمریکا بپردازند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ترامپ تنها رئیس جمهور آمریکا بود که تا این حد چهره واقعی آمریکا رو روو کرد. امیدوارم شرش کم شه ولی اون هایی که هنوز فکر می کردند آمریکا خیرخواه جامعه جهانی هست هم فهمیدند که نیست.
Iran (Islamic Republic of)
بورس باز بدبخت
۰۰:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
باشگاه محترم خبرنگاران جوان
لطفا از این ترامپ قمارباز
انقدر عکس نزارید می بینمش
حالم بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پس ترامپ کرونا را کجا دلش گذاشته تا رئیس جمهور بشه یا نشه؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ترامپ با آوردن تحریم ها خیرش به ما رسید سود خوبی به جیب زديم
Canada
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مناسفانه صررش به تمام دنیاست
یک توییت میزند
سهام توهم میریزد
مثل این میماند
سنگی توی چاه بیندازی و
چهل تا عاقل نتوانند بیرون اورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ترامپ باید بمیره.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقایون لطفا به مشکل معیشت مردم بپردازید و حل کنید اینکه اعلام کنید امریکا فلان است ترامپ بهمان است دردی از مردم ایران دوا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جناب کارشناس ما هم مشکل آمریکارو داریم
Iran (Islamic Republic of)
نكته !
۱۴:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حرف اول و آخر سیزده آبان مصادف با هفدهم ربیع الاول و چهارم ژوئیه! ترامپ يا بايدن ؟!!!
ثروت يا زندگي آرام بدون كرونا ؟ !!!
پس از انتخاب بايدن كرونا محو ميشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جان!!!!!!!!!!!!!
بایدن؟؟؟؟؟؟؟؟
محو شدن کرونا؟؟؟؟؟؟؟؟
میشه آدرس مغازه تون رو بدین بیام فالمو بگیرین جناب نوستراداموس بزرگ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مردم عاقل امریکا می دونن کیو انتخاب کنن پس شک نکنید ترامپ دوباره میاد
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقای عاقل مخ تو بزار جلو آفتاب خشک بشه نم کشیده ، پرت و پلا می‌فرمایی مثل مراد تون ترامپ خان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
یک تیمارستان بنام ترامپ درست شده ، که بخشی از مردم
نادان و نژاد پرستی که اعقابشان سرخ پوستها را قلع قمع کردند ، رنگیین پوستان افریقائی را برای کارهای سخت و بردگی. به کار گرفتند ....
نخبگان کشورها را با فریب به انجا کشیدند .. بقول خوشان
حقوق بشر را مختص جنایات خود میدان .،،،
خلاصه چنین تیمارستانی اقای ترامپ راه بینداز
رای بگیر ،...
رای دیوانگان و جنایتکاران ...

هرجا باشی باید انتقام سردا دلها را پی بدیی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
واقعا برام سواله که آیا همچین آزادی بیانی که توی آمریکا هست ، توی ایران هم هست ؟؟ اینکه هر کس راحت حرفشو بزنه و انتقاد کنه و نظرشو بگه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این خودش یه جور آگاهی دادنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقایون لطفا به مشکل معیشت مردم بپردازید و حل کنید اینکه اعلام کنید امریکا فلان است ترامپ بهمان است دردی از مردم ایران دوا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بنظرم اگه ترامپ بمونه به نفع ماست چون داره آمریکا رو ضعیف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اره خیلی آمریکا ضعیف شده‌بخصوص الان که داره مارو له میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
وقتی ‌خجالت و حیا و شرم نبا‌شه مملکت همین میشه. تا ظهر سکه 300 گرون میشه. خبرگذاری هم میاد به مشکل بزرگ امریکا رسیدگی میکنه. تف تو شرف هرچی وطن فروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کاش ایشون رئیس جمهور ایران بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فقط ترامپ... زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ما خیلی خوبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مطمئن هستید با همه این تحلیل ها مجدداً پیروز انتخابات میشه یا نه؟ بار اول هم بو دار انتخاب شد .همه اینهارو مینویسن ولی در نهایت مردم نادان آمریکا دو باره بهش رای میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اتفاقاًٌ مردم آمریکا دانا هستند چون برای کشورشون خیلی کار کرده حرفش با عملش یکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
الان شما خیلی دانایی،که توی بدترین اوضاع اقتصادی کشور داری زندگی میکنی
این اوضاع چطور بوجود آمده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فکر کنم یه کم دیر شده باشه او اگه حتی یک رای هم بیاره اعلام پیروزی و جنگ داخلی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
روز عجیبی میشه این بار؛
سیزده آبان مصادف با هفدهم ربیع الاول و چهارم ژوئیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من که دیگه 13 آبان نمیرم تظاهرات!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ترامپ رای نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
به تو چه مگه تو فضولی؟
Canada
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
روحانی هم فوری ترین مشکله ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دقیقاً.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تا حالا فکر می کردم مردم امریکا چشم و گوش بسته اند و اینجور صحبتهایی نشون میده که یه چیزایی می فهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
كلا آمريكا بزرگترين و مهمترين و فوري ترين مشكل دنياست
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۹:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بنده فراتر از این حرفها فکر میکنم.
همچین موجودی اصلا باید در یک بیمارستان روانی بستری بشه، چه برسه که بخواد کشوری را اداره کنه.
یک روانی تمام عیار است.
آخرین اخبار