روند تأمین تسهیلات برای ایجاد پنل‌های خورشیدی مددجویان اعلام شد

روند تأمین تسهیلات برای ایجاد پنل‌های خورشیدی در منازل مددجویان کمیته امداد به صورت ساماندهی شده اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس توافقی که کمیته امداد با سازمان انرژی تجدید پذیر و شرکت توانیر منعقد کرده است مقرر شده است پنل‌های خورشیدی توسط پیمانکاران مورد تأیید کمیته امداد در منازل مددجویان نصب می‌شوند تا آن ها بتوانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند. همچنین گفتنی است سالمندان و افراد دارای معلولیت گروه هدف برای این منبع درآمد هستند چرا که پنل های خورشیدی مراقبت زیادی ندارد و افراد دارای توانایی اندک می توانند از آن استفاده کنند.
 
درحال حاضر ساز و کار تأمین تسهیلات مربوط به ایجاد پنل های خورشیدی مددجویان اعلام شده است که در مرحله نخست، تسهیلات مجموعاً تا ۱۰ هزار میلیارد ریال (هر کدام از ۵ بانک عامل ۲ هزار میلیارد ریال) به صورت قرض‌الحسنه چهار درصد در اختیار مشمولان قرار دهند و هر کدام از تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است.

همچنین جهت تسهیل ضمانت برای افراد واجد شرایط، ضمانت‌های زیر کفایت خواهد کرد و در دستورالعمل هر بانک‌ها ابلاغ خواهد شد؛

- یک نفر ضامن معتبر بدون الزام گواهی کسر از حقوق

- یک فقره سفته بانکی از متقاضی

طی تفاهمی بین سازمان بسیج سازندگی و وزارت نیرو، تفاهم خرید تضمینی مفاد این طرح به صورت کلی یا انفرادی منعقد شد و به بانک‌ها ابلاغ کند، همچنین در تفاهم‌نامه مذکور قید شده است که وزارت نیرو حداکثر تا ۲۰ روز، قرارداد‌های مذکور را به شرکت‌های استانی ابلاغ و تضمین خرید را ابلاغ کند و با هر کدام از افراد واجد شرایط قرارداد به امضا برساند.

 شیوه‌نامه بانک ملی به صورت وحدت رویه در سایر بانک‌ها اجرا خواهد شد و این برنامه توسط هر بانک حداکثر تا یک هفته ابلاغ شود.گفتنی است؛ بازپرداخت اقساط این تسهیلات ۶۰ ماهه است.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار