فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد؛

کشف بیش از ۱۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان ایلام/ افزایش ۸۲ درصدی کشف جرایم اقتصادی

سردار یاری با اشاره به کشف بیش از ۱۷۰ کیلوگرم مواد مخدر طی امسال، گفت: پلیس استان در زمینه کشف جرم اقتصادی با رشد ۸۶ درصدی روبه رو بوده است.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: نیروی انتظامی در تحقق شعار امسال نقش بسیار مهمی داشته چرا که پایه و اساس هر فعالیتی وجود امنیت است و بدون امنیت توسعه اقتصادی امکان پذیر نمی‌باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام بر اهمیت توجه خانواده بر رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به ویژه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: پلیس در سراسر استان با تلاش‌های مجدانه و شبانه روزی و در برخورد با معضلات اجتماعی عملکرد مطلوبی داشته و در این زمینه توانسته طی سال جاری بیش از ۱۷۰ کیلوگرم مواد مخدر که سر منشاء تمام معضلات اجتماعی است را کشف و بیش از ۶۰۰ سوداگر مرگ و معتاد متجاهر را دستگیر و جمع آوری کند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امنیت زیرساخت تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است، بیان کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با انجام فعالیت‌های پلیسی و اطلاعاتی ۵۱ فقره پرونده در حوزه‌های احتکار کالا، فرار مالیاتی، زمین‌خواری، اختلاس و ... به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال را کشف و در این زمینه شاهد افزایش ۸۲ درصدی بوده‌ایم.

سردار یاری بر توجه بیشتر به امر انضباط ترافیک جاده‌ای تاکید و اضافه کرد: با مشارکت‌های خوب مردم استان و اهتمام رانندگان به توصیه‌های پلیسی در زمینه تصادفات جاده‌ای با کاهش ۲۱ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۲۶ درصدی تعداد متوفیان تصادفات در سطح استان روبه رو بوده‌ایم.

او در قسمت دیگری از سخنان خود به مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: پلیس خارج از وظیفه خود و با تلاش مضاعف در راستای سلامت عمومی جامعه در این مدت اقدام به گندزدایی اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری، معابر و ... کرده و همچنین با تعطیل کردن قلیان سراها، اصناف متخلف و محتکر در زمینه پیشگیری از بیماری و سلامت عمومی به مردم خدمات ارائه کرده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به شعار هفته ناجا "با هم برای امنیت وسلامت" و تبریک آن به تک تک کارکنان غیور و تلاش گر ناجا، از مردم خواست: با مشارکت بیش از پیش و گزارش به موقع فعالیت افراد هنجارشکن در جامعه از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ یاری گر پلیس باشند و با رعایت توصیه‌های پلیسی قدری از حجم عظیم کاری این نیرو را بکاهند.

او با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی هفته‌ای است که بایستی اقدامات و عملکردمان را به گوش آحاد مردم برسانیم. اعلام کرد: از سال‌های گذشته تا کنون قدم‌های بسیار بلندی در سطح استان برای امنیت و آرامش مردم برداشته شده است.

سردار یاری اظهار کرد: با تلاش همکارانم در فرماندهی انتظامی استان ایلام بیش از ۱۰۰ برنامه در این هفته اجرا خواهد شد که مهمترین آن‌ها هوشمندسازی پلیس در سطح استان است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.