رئیس پلیس راهور استان ایلام عنوان کرد؛

یکی از عوامل مهم در تصادفات رانندگی، حواس‌پرتی رانندگان و عدم توجه به جلو

سرهنگ کوهزادی یکی از عوامل مهم در تصادفات رانندگی را حواس‌پرتی رانندگان و عدم توجه به جلو دانست وگفت: مهم‌ترین دلیل حواس‌پرتی رانندگان صحبت کردن با تلفن همراه یا ارسال پیام کوتاه است.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهور استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ به مناسبت هفته ناجا، گفت:فرارسیدن هفته نیروی انتظامی که با شعار "باهم برای امنیت وسلامت "همراه شده را خدمت همه هم استانی عزیز و همکاران خودم درمجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تبریک عرض می‌نمایم.

اوبا اشاره به انتخاب توصیه ترافیکی با موضوع ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی برای رانندگان به مناسبت هفته ناجا، افزود: تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی می‌توانند تأثیر مستقیمی در وقوع تصادفات داشته باشند.

این مقام انتظامی عنوان کرد:صحبت کردن با تلفن همراه از گفتگو با سرنشینان خودرو و حتی بسیاری از فعالیت‌هایی که می‌توان پشت فرمان درگیر آن شد از قبیل خوردن و آشامیدن، خطرناک‌تر است.

سرهنگ کوهزادی با بیان اینکه خطر فرستادن پیام کوتاه هنگام رانندگی از صحبت‌کردن با تلفن همراه بیشتر است، ادامه داد: زمان واکنش رانندگان هنگام فرستادن پیام کوتاه به ۳۰ درصد و هنگام مکالمه با تلفن همراه به میزان ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند و رانندگان با تأخیر بیشتری عکس‌العمل نشان می‌دهند.

رئیس پلیس راهور استان ایلام ۲۵ درصد از علل تصادفات را صحبت با تلفن همراه حین رانندگی و عدم توجه به جلو دانست و اظهار کرد: برابر جرائم قانون رسیدگی به تخلفات، استفاده ازتلفن همراه و وسایل مشابه در هنگام رانندگی ممنوع بوده و برای آن مبلغ صدو ۲ هزارتومان جریمه به همراه ۳ نمره منفی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.