استاندار قم:

از برنامه‌های تحول‌آفرین در حوزه وقف حمایت می‌کنیم

استاندار قم با تاکید بر ضرورت روزآمدی و کارآمدی در امور خیریه گفت:از برنامه‌های تحول‌آفرین در حوزه وقف حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست، استاندار قم روز یکشنبه در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه قم طی سخنانی ضمن تبریک هفته وقف اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث وقف در استان قم داریم که بایستی از آن‌ها به نحو شایسته بهره برد.

او با بیان این که اماکن و بقاع متبرکه جزء جاذبه‌های معنوی قم محسوب می‌شوند، گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به شهر مقدس قم مشرف می‌شوند که امامزادگان می‌توانند در  توسعه گردشگری مذهبی نقش مهمی ایفا کنند.

 ضرورت احیاء و اعتلای فرهنگ وقف استان

سرمست با بیان این که باور‌های دینی مردم یک زمینه و بستر برای امر وقف است، احیاء و اعتلای  فرهنگ وقف را ضروری دانست و گفت: می‌توانیم با جهت‌دهی به این باور‌ها زمینه روزآمدی، بهنگام‌سازی و کارآمدی بیشتر امور خیریه را فراهم کنیم.

استاندار قم با تاكيد بر ضرورت روزآمدی و کارآمدی در امور خيريه اظهار كرد: از برنامه‌های تحول‌آفرين در حوزه وقف حمايت می‌كنيم.

او فرهنگ‌سازی به منظور سوق دادن امور خیریه برای حمایت از علم و دانش، نخبگان علمی و اقتصاد دانش بنیان را از جمله الگو‌های جدید در بحث وقف دانست و افزود: در بحث سلامت مردم نیز در شرایطی که با شیوع کرونا مواجه هستیم، می‌توانیم جبهه سلامت را با کمک خیرین و مردم حمایت کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی را در پیشبرد برنامه‌های استان ضروری دانست و تصریح کرد: بایستی از همه امکانات دولتی در مسیر رضایتمندی مردم و خدمت‌رسانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار