طغیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در کمیسیون اقتصادی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی از تصویب لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در این کمیسیون خبر داد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ٢٧ مهرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی  لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق و ارز  خبر داد و گفت: این لایحه در مجلس قبلی تصویب و در شورای نگهبان در بررسی بوده است چراکه شورای نگهبان معتقد است؛ مجلس اساسا باید لایحه را با لحاظ نظر قوه قضاییه به شورا ارسال می‌کرد به همین دلیل رئیس قوه‌قضاییه موارد مدنظر قوه در این لایحه را تایید کرد، لذا با توجه به تایید قوه‌قضاییه از این به بعد شورا وارد بحث محتوای لایحه خواهد شد. همچنین در نهایت مقرر شد؛ لایحه مجددا به شورا فرستاده شود.

وی  ادامه داد: "طرح نرخ ارز پایه حقوق ورودی" (اینکه ۴ درصد با چه نرخ ارزی محاسبه شود) نیز مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مصوب شد؛ نرخ ارز غیرترجیحی برای تمامی کالا‌ها در نظر گرفته شود، البته حقوق ورودی و تعرفه به نحوی کالا‌های اساسی، مواد اولیه، خط تولید، قطعات و... تغییر کند که نرخ ارز موثر آن در بازار برای مردم تغییری نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: "لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی" نیز در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و با حضور نماینده‌ای از شورای نگبهان به تصویب رسید لذا به منظور تصویب نهایی به صحن ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار