هشدار روسیه به سیاست‌های تحریک‌آمیز آمریکا در مواجهه با ایران

معاون سفیر دائم روسیه در سازمان ملل متحد در پیامی خطاب به وزیر امورخارجه آمریکا از سیاست‌های تحریک‌آمیز واشنگتن در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون سفیر دائم روسیه در سازمان ملل متحد، با انتشار پیامی توئیتری و با مخاطب قرار دادن «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، به واشنگتن هشدار داد اقدامات تحریک‌آمیز در مواجهه با ایران را متوقف کند.

این مقام ارشد روس در پیام خود نوشت: «آقای وزیر خارجه همه از آمریکا انتظار دارند از تحریک ایران دست بردارد و به منطقه سلاح بفرستد تا در خاورمیانه صلح برقرار شود.»

او در ادامه پیام نیز نوشت: «در ضمن لطفا لغات تحریم و تنبیه را در واژگانی که به کار می‌برید به گفتگو و تعامل تغییر دهید. این کار باعث خواهد شد تا بار دیگر آمریکا احترامش را به دست آورد.»

این پیام پولیانسکی در پاسخ به پیام اخیر پمپئو پس از رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران است.

وزیر امورخارجه آمریکا در پیام خود در تکرار ادعا‌های همیشگیش پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تهدیدی امنیتی برای رژیم صهیونیستی و دیگر کشور‌های حامی صلح توصیف کرده و نوشته بود: «اگر کشوری خواستار صلح در خاورمیانه باشد، فروش سلاح به ایران را متوقف خواهد کرد. هر سلاحی که این رژیم بخرد برای ایدئولوژی رادیکالش صرف خواهد کرد. ما آماده هستیم اختیارات داخلیمان برای تحریم افراد و نهاد‌های مشارکت کننده در فروش سلاح به کار گیریم.»

برخلاف تلاش‌های چندین ماهه آمریکا، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه ۱۸ اکتبر) بر اساس توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران پس از ۱۰ سال به پایان رسید. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ از این به بعد واردات و صادرات تسلیحات از مبدا و به مقصد ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران ناکامی بزرگی در کارنامه سیاسی دولت ترامپ و بویژه وزیر خارجه او محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
در مقابل این جمله از ما چه امتیاز های خواهن گرفت کسی نمی داند
آخرین اخبار