اجرای پویش مردمی آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد در گیلان

رئیس ستاد دیه گیلان از اجرای پویش مردمی آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،علیرضا یزدانی، رئیس ستاد دیه استان گیلان گفت: پویش مردمی آزادسازی زنان زندانی  جرایم غیرعمد برگرفته از حدیث پیامبر اکرم (ص) مطابق «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» است و با هدف کاهش آسیب های در استان  اجرا  می‌شود.

او به اجرای موفق  پویش مردمی سفینة‌النجاة  که از قبل اربعین حسینی در استان  آغاز و همچنان ادامه دارد ، اشاره کرد و افزود: ۳۸ زندانی زن دارای جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به‌سر می‌برند که به تازگی پنج نفر از آنان که حدود ۱۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند،  با کمک‌های خیران و حمایت ستاد دیه استان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه استان گیلان با اشاره به کمک گروه‌های جهادی و موکب آفتاب خمام برای آزادسازی زندانیان دارای جرایم غیرعمد در گیلان ، گفت: از امام جمعه خمام که موکب "آفتاب" را تاسیس کرده و در این ایام خدمات‌دهی داشتند قدردانی می‌کنم؛ این موکب حدود ۵۰ میلیون تومان برای آزاد‌سازی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرد.

یزدانی افزود: حدود ۴۱۱ زندانی دارای جرایم غیرعمد که ۱۷۵ میلیارد تومان بدهکار بودند، پارسال از زندان‌های استان آزاد شدند و امسال ۲۲۰ نفر از زندانیان به کانون گرم خانواده‌شان برگشتند و هم‌اکنون با کمک خیران درحال تهیه پول برای آزادسازی ۱۵ نفر از دیگر زندانیان هستیم.

او  با اشاره به ثمرات  آزادسازی‌ زندانیان جرایم غیر عمد، گفت : زمانی‌که سرپرست یک خانواده به‌دلیل جرایم غیرعمد در زندان باشد تبعات منفی آن دامن‌گیر خانواده‌اش می‌شود و درآمد خانواده به صفر می‌رسد و اعضای خانواده مورد آسیب جدی قرار می‌گیرند، اما با آزادی این زندانیان قطعاً آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس ستاد دیه استان گیلان،  سن زنان زندانی دارای جرایم غیرعمد که در زندان به‌سر می‌برند را بین ۲۲ تا ۶۵ سال اعلام و تصریح کرد: بسیاری از بانوان به‌دلیل راه‌اندازی صندوق‌های قرعه‌کشی خانگی و بدهکاری‌های مالی ناشی از این صندوق‌ها در زندان به سر می‌برند، زیرا عموماً در این کار با شکست مواجه می‌شوند و گرفتار زندان می‌شوند از طرفی این کار دخالت در امور بانکی و دولت است و نباید انجام شود.

یزدانی  از مردم و خیران استان خواست تا همچنان برای آزادی زندانیان دارای جرایم غیرعمد حمایت کنند تا این افراد نیز بتوانند به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردند افزود: خیران برای کمک به این زندانیان می‌توانند مبالغ کمکی خود را به شماره کارت بانک تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ واریز کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.