مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال:

محدودیت در منابع مالی و امکانات اجازه نمی دهد از بازیکنان تست کرونا بگیریم

محمد حسین پورغریب در مورد عملکرد کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال برای آغاز لیگ این رشته ورزشی توضیحاتی داد.

محمد حسین پورغریب مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد عملکرد این کمیته برای آغاز مسابقات لیگ بسکتبال گفت: کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال بعد از شیوع ویروس کرونا کار خود را آغاز کرده است و بر اساس شیوه نامه‌هایی که از فیبا و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده بود برگزاری مسابقات بسکتبال نهایی شد. شیوه نامه‌ها به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال شده و توسط این ارگان به کل کشور اعلام شده است. امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌ها توسط باشگاه‌ها و همکاری ورزشکاران و مربیان بتوانیم مسابقات لیگ بسکتبال را به نحو احسن برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تست گرفتن فقط در آغاز مسابقات کافی خواهد بود گفت: برنامه‌های فدراسیون اینگونه طراحی شده است که بیشتر تست‌ها هدفمند گرفته شود. در آغاز مسابقات از تمام نفرات تست گرفته خواهد شد و در ادامه اگر افرادی علامت دار شوند و یا با فرد مشکوک به کرونا در ارتباط بوده باشند حتما تست خواهیم گرفت.

پورغریب ادامه داد: گستردگی تیم‌ها و بار مالی که تست کرونا دارد باعث شده عملکردمان در این حوزه کمی محدودتر شود. تلاشمان این است که با آموزش کامل برای بازیکنان و مربیان و خود اظهاری آن‌ها در صورت مبتلا شدن به کرونا بتوانیم یک مسیر سالم را تا انتهای مسابقات در پیش بگیریم.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال گفت:  اگر بخواهیم خیلی دقیق کار کنیم باید هر ۳ روز یکبار تست گرفته شود، اما به علت شرایط منابع مالی که وجود دارد و محدودیت امکانات در این قسمت محدودتر حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار