مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و همایش آموزشی دوچرخه سواران و عابران پیاده در سومین روز از هفته بزرگداشت ناجا در فرهنگ سرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ دهنوی رییس پلیس راهور خراسان رضوی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و همایش آموزشی دوچرخه سواران و عابران پیاده در سومین روز از هفته بزرگداشت ناجا که در فرهنگ سرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد، گفت: رانندگی یعنی مشارکت جمعی و راننده نمونه راننده‌ای است که مشارکت مثبت و سازنده‌ای در معابر شهری و برون شهری دارد.

او با اشاره به اینکه رانندگان باید نکات ایمنی را در حین رانندگی رعایت کنند، افزود: توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی، احترام به حقوق دیگران، بالا بودن آستانه تحمل، سلامت فنی و نظافت وسیله نقلیه و حفظ آرامش در حین رانندگی نکاتی است که باید رعایت شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی ضمن تشکر از رانندگان نمونه در این جلسه ادامه داد: امیدواریم رانندگان نمونه پیام رسان ما برای رانندگان دیگر باشند.

اجرای طرح ترافیک یاران محله برای اولین بار در مشهد

دهنوی ضمن تقدیر از راهوران محله که در روستا‌ها و دهستان‌ها فعال هستند، بیان کرد: برای اولین بار در مشهد ترافیک یاران محله اجرا می‌شود که اولین گروه ترافیک یاران در منطقه ۱۰ مشهد شروع به کار کرده است.

او تصریح کرد: امیدواریم در ۱۸۰ محله شهر بتوانیم ۱۸۰ نفر ترافیک یار محله داشته باشیم.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به نکات آموزشی برای دوچرخه سواران، تاکید کرد: مقرراتی که در راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیه موتوری ذکر شده برای دوچرخه سواران هم لازم به اجرا است، بنابراین آموزش بسیار امر ضروری و جدی است.

دهنوی اظهار کرد: همچنین دراین خصوص محتوای آموزشی برای دانش آموزان در شبکه شاد آماده و بارگذاری کرده ایم و تا اکنون استقبال خوبی شده است. همچنین برای سطح بزرگسالان هم اولین کلاس آموزشی دوچرخه سواران در سطح شهر مشهد برگزار شد.

او با اشاره به رعایت نکات ایمنی در هنگام دوچرخه سواری برای رانندگان، افزود: نکات ایمنی که یک دوچرخه سوار باید رعایت کند اول اینکه استفاده از باید از کلاه ایمنی، پیش بینی پذیر باشید و منطقی برانید حتما در حین حرکت و تغییر مسیر از حرکات دست استفاده کنید، در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید و لازم است که دوچرخه سواران به مناسب بودن و وضیعت سلامت فنی دوچرخه خود توجه کنند.
بیشتربخوانید

 

راه اندازی ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر مشهد


بهاروند عضو شورای شهر مشهد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از سال گذشته تاکنون ما توانسته ایم ۱۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه به شهر اضافه کنیم و بنا بر این بوده که مسیر‌ها پیوستگی به هم داشته باشند به عنوان مثال؛ بلوار وکیل آباد، ملک آباد، احمدآباد خیابان دانشگاه تا میدان شهدا، مسیر دوچرخه سواری راه اندازی کرده ایم.

او افزود: با راه اندازی ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر توانسته ایم رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: اگر این امکان فراهم شود که شهروندان تخلفات را به صورت مستند گزارش دهند در کاهش خطرات برای دوچرخه سواران موثر خواهد بود.

رحیمی رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مراسم اولین همایش دوچرخه سواری در شهر مشهد و صرفا همایش آموزشی است، گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در استان با دوچرخه داشتیم لازم دانستیم که همایش آموزشی برگزار کنیم، هدف از برگزاری این مراسم آگاهی دوچرخه سواران است. امیدواریم با برگزاری این مراسم‌های آموزشی شاهد کاهش تصادفات برای دوچرخه سواران باشیم.

او با اشاره به اینکه دوچرخه برابر آیین نامه وسیله نقلیه محسوب می‌شود، افزود: هدف شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی استان استفاده از وسایل نقلیه‌ای است که به  داشتن هوای پاک برای شهر کمک می‌کند و مهم‌ترین این وسایل نقلیه دوچرخه است.

در این مراسم از رانندگان و دوچرخه سواران بدون تخلف به مناسبت هفته نیروی انتظامی که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.