شهروندان کلاهبرداران را شناسایی کنید/ کلاهبرداران "رولکسی"، بازداشت شدند

جانشین پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۲ تن از اعضای باند ۶ نفره کلاهبرداران فروش ساعت‌های قلابی و کلاهبرداری چند میلیاردی آنان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ " داود فرد" گفت: اخبار و شکایات مختلفی از سراسر کشور به اداره ۱۴ پلیس آگاهی، مبنی بر اینکه چند نفر با ته چهره‌های تبعه کشور افغانستان کالا‌های قلابی را به عنوان کالای اصل و لوکس فروخته اند، ارجاع شد.

وی بیان داشت: گزارش‌های اولیه نشان از این داشت: متهمان پس از شناسایی سوژه هایشان به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به مال باختگان نزدیک و با اظهار قصد فروش ساعت رولکس طلا به علت نیاز مالی طعمه‌های خود را فریب و ساعت تقلبی را به قیمت گزافی به هموطنان فروخته و سپس متواری می‌شوند.

جانشین پلیس آگاهی تهران افزود: با توجه به گسترده بودن فعالیت تبهکاران در سراسر کشور، دستور دستگیری اعضای این باند توسط بازپرس دادسرای ناحیه ۶ تهران صادر شد و تیمی از کارآگاهان به طور ویژه بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

وی با بیان اینکه متهمان در هیچ یک از پرونده‌ها از هویت واقعی شان استفاده نکرده بودند، افزود: با تلاش مستمر کارآگاهان هویت واقعی یکی از اعضای باند بنام " سعید ۴۷ ساله " شناسایی شد و در ادامه تحقیقات مشخص شد وی سابقه کلاهبرداری به همین شیوه شگرد در سال‌های اخیر دارد و پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی از شهروندان کلاهبرداری می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سرکرده باند را در محدوده جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی بیست و یکم مهر ماه وی را در یک عملیات پلیسی به همراه یکی از اعضای باند بنام فرشید ۳۰ ساله دستگیر کنند، در بازرسی از مخفیگاه وی دو قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد.

سرهگ فرد تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره چهاردهم، در همان بدو ورود یکی از شاکیان هر دو متهم را شناسایی و به ناچار متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

جانشین پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: سرکرده باند " سعید" در اعترافاتش گفت: من و همدست دیگرم پس از آزادی از زندان (دو سال قبل) با تشکیل باند ۶ نفره با پرسه زنی در سطح شهر تهران و شهرستان‌های دیگر کشور با انتخاب افراد سالخورده که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند، به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنان نزدیک شده و اظهار می‌کردیم به دلیل نیاز مالی شدید "ساعت طلای رولکس" گران قیمت را زیر قیمت بازار می‌فروشیم؛ و پس از اغفال سوژه، ساعت قلابی را به قیمت ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به آنان می‌فروختیم سپس متواری می‌شدیم.

این مقام انتظامی با اشاره به دستور بازپرس پرونده مبنی بر انتشار چهره متهمان به منظور کشف سایر جرائم ارتکابی، اضافه کرد: تاکنون ۱۵ تن از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه دستگیری سایر اعضای این باند ۶ نفره در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورتی که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است می‌توانند برای شناسایی تبهکاران و تشکیل پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

شهروندان کلاهبرداران را شناسایی کنید/ کلاهبرداران

شهروندان کلاهبرداران را شناسایی کنید/ کلاهبرداران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار