تردد موتورسیکلت درون پارک ها ایمنی مردم را به خطر می اندازد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: اقدامات لازم در زمینه تجهیز و ایجاد موانع در ورودی پارک‌ها و نصب تابلوها و بنر های اطلاع رسانی برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: پارک‌ها و بوستان‌ها به عنوان فضایی برای استراحت و گذران اوقات شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و شهروندان ساعاتی در کنار خانواده از فضای سرسبز و بانشاط پارک‌ها استفاده می‌نمایند، اما متاسفانه برخی از راکبین موتورسیکلت‌ها علیرغم پیام‌های هشدار و تذکرات با بی توجهی و عبور از موانع فیزیکی، سبب ناامنی و سلب امنیت در مکان‌های عمومی به ویژه پارک‌ها و بوستان‌ها گردیده اند.

او گفت: تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها از جمله مسائلی است که آرامش خانواده‌ها را بر هم می‌زند و شهروندان از حضور آن‌ها داخل محوطه پارک‌ها شکایت داشته؛ در همین ارتباط در تابستان امسال اقدامات پیشگیرانه ایی به منظور جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها صورت گرفته است.

امیری با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع این مزاحمت‌ها و مخاطرات در پارک‌ها گفت: فرهنگ سازی لازم از اقدامات اولیه و مهم می‌باشد و می‌بایست برای راکبین موتورسیکلت این فرهنگ نهادینه شود که پارک‌ها و بوستان‌های شهر محلی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان است و نباید تبدیل به مکانی برای جولان موتورسواران شود.

او افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان هماهنگی‌های لازم به منظور نصب تابلو‌های ترافیکی و اطلاع رسانی با عنوان ورود موتورسیکلت ممنوع در مبادی ورودی پارک‌ها صورت پذیرفت و در این راستا بیش از ۴۰۰ بنر اطلاع رسانی و پلاکارد در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها نصب گردید.

امیری به ۴۴ مورد جانمایی پارکینگ موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برخی از شهروندان به منظور تردد در شهر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند شهرداری اصفهان اقدام به اضافه نمودن ۴۴ مورد پارکینگ موتورسیکلت در کنار ورودی‌های پارک‌ها و بوستان‌ها نموده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تردد موتور سیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع بوده و برای شهروندان مزاحمت ایجاد میکند، اظهار داشت: از آنجایی که می‌بایست در پارک‌ها از لحاظ عمرانی، موانع لازم برای جلوگیری از ورود راکبین قانون شکن ایجاد شود تا ورود آن‌ها به محوطه پارک‌ها و فضای سبز شهر غیرممکن شود در حدود ۵۰۰ مانع ایجاد شده و یا تعمیر شده به منظور عدم ورود موتور سیکلت‌ها در مسیر‌های تردد اجرایی شده است.

او با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم، نیروی انتظامی، پلیس راهور و پرسنل خدوم کنترل نظارت با راکبین متخلف برخورد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۰۰ تذکر به منظور عدم ورود موتورسیکلت‌ها به پارک‌ها در مناطق ۱۵ گانه اجرایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی بیش از ۱۱۰۰ مورد هدایت موتورسیکلت به مکان‌های مجاز صورت پذیرفته است.

او تاکید کرد: همواره باید تلاش کنیم تا محیطی امن و سالم در شهر داشته باشیم و بدون دغدغه خاطر و با آرامش در بوستان‌ها و پارک‌های شهر، اوقات خوشی را سپری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.