کارشناس مسائل اروپا گفت: احتمالا رویکرد‌ همکاری بین آمریکا و اروپا در رابطه با همه مسائل بین المللی به ویژه ایران پدید می‌آید.

حیدرعلی مسعودی کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد اروپا بعد از انتخابات آمریکا در قبال ایران، گفت: کشور‌های اروپایی در ۲ سال گذشته مانند ایران سیاست صبر و انتظار را  دنبال می‌کنند و آن نقطه عطفی که برای اروپایی‌ها اهمیت دارد، انتخابات ریاست جمهوری است.

او افزود: ماندن ترامپ در قدرت یا نماندنش تغییر معناداری در سیاست خارجی اروپا ایجاد خواهد کرد، چراکه اروپا خود را یک قدرت هنجاری در عرصه بین المللی تلقی می‌کند و توجه اروپایی‌ها به تدوین سیاست خارجی شان به اصول، روابط و مسائل چند جانبه بین المللی است.

مسعودی ادامه داد: در صورت پیروز شدن بایدن در انتخابات آمریکا و عمل به وعده‌های انتخاباتی اش یعنی برگرداندن ریل سیاست خارجی آمریکا به مسیر همگرایی در عرصه بین المللی، اروپایی‌ها با رویکرد واشنگتن همراه‌تر خواهند شد و در رابطه با مسائل عمده بین المللی مانند مسئله چین، ایران و بحث‌های محیط زیستی اروپایی‌ها هم نزدیکی بیشتری با آمریکا خواهند داشت و آن ائتلاف قدیمی دوباره مستحکم‌تر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل اروپا گفت: با توجه به تجربه‌ای که ما از بایدن سراغ داریم و سابقه‌ای که در دولت اوباما داشت، احتمالا رویکرد‌های همکاری جویانه بین آمریکا و اروپا در رابطه با همه مسائل بین المللی به ویژه ایران پدید می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار