رامین ناصر نصیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بحران در جذب نیرو‌های متخصص به سینما/ سینمای کودک نیازمند سیاست‌گذاری است

رامین ناصر نصیر به تحلیل و بررسی جایگاه سینمای کودک و جذب نیرو‌های متخصص در سینما پرداخت.

رامین ناصر نصیر بازیگر سینما و تلویزیون درباره علت همکاری خود با پروژه سینمایی «سلفی با رستم» در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: اصولاً ژانر کودک، مورد علاقه من است و در این حوزه زیاد کار کرده ام. حسین قناعت هم از جمله کارگردان‌هایی است که پیگیرانه در این فضا کار می‌کند و من در بیشتر آثاری که برای کودکان و نوجوانان تولید کرده، حضور داشتم.

وی افزود: یک جنس فانتزی خاص در آثار قناعت وجود دارد که برای بچه‌ها بسیار جذاب است. ضمن اینکه خوش ریتم و سرشار از ماجراست و از نوع سینمایی است که واقعاً برای بچه‌ها ساخته می‌شود؛ چون در بیشتر فیلم‌هایی که برای سینمای کودک تولید می‌شوند شخصیت‌های کودک و مسائل آن‌ها دیده می‌شود اما مخاطب کودک ندارند؛ چون مخاطب هدف بزرگسالان هستند.

او ادامه داد: فیلم‌های قناعت معمولاً برای بچه‌ها ساخته می‌شود و این رده سنی با آن ارتباط خوبی برقرار می‌کنند؛ آنها بدون اینکه خسته شوند پای فیلم می‌نشینند و دنبالش می‌کنند. چون جذابیت و المان‌های سینمای کودک یعنی ریتم تند، شاد بودن و قهرمان پروری را دارد.

ناصر نصیر در پاسخ به این سوال که سینمای کودک در این سال‌ها در کدام بخش نیاز به توجه بیشتری دارد، گفت: سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای سینمای کودک در همه عرصه‌ها وجود ندارد. زمانی سینمای کودک به معنی واقعی داشتیم که الان سالهاست نداریم و جای خالی آن واقعاً احساس می‌شود. از آنجا که این نوع سینما می‌تواند مخاطبان گسترده‌ای داشته باشد، نیاز به توجه ویژه‌ای هم دارد.

این بازیگر درباره علت معرفی نشدن بازیگر جدید به سینما اظهار کرد: این بحثی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و برای تحلیل و بررسی و پیدا کردن ریشه بحران، نیاز به زمان بیشتری داریم؛ اما در کل در بحث آموزش نیرو کمبودی نداریم. چون سالانه تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های دولتی و آزاد و آموزشگاه‌های خصوصی فارغ التحصیل می‌شوند، اما چه می‌شود که این‌ها به بدنه سینما وصل نمی‌شوند را نمی‌دانم! آدم‌های جدید وارد می‌شوند، اما خیلی از آن‌ها آموزش داده‌ نیستند و از کانال‌های دیگری ورود می‌کنند.

او افزود: متاسفانه در بحران بزرگی در زمینه جذب نیرو‌های متخصص برای سینما قرار داریم که خیلی از بچه‌هایی که در این رشته تحصیلات را به پایان می‌رسانند هم، سرنوشتشان در سینما نیست و در جا‌های دیگر مشغول به کار می‌شوند.

ناصر نصیر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود عنوان کرد: بجز مجموعه «بچه محل» که از شبکه دوم سیما پخش می‌شود، در سریال «جشن سربرون» مشغول کار هستم و در مجموعه «دل خوش» هم بازی خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار