مشاور امنیت ملی سابق آمریکا سیاست رئیس‌جمهور این کشور در قبال گروه طالبان را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری واشنگتن پست، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را در قبال افغانستان «مسخره بازی» خواند و توافقش با طالبان را همانند مماشات اروپا با آدولف هیتلر در توافق ۱۹۳۸ مونیخ دانست.

مک مستر طی سخنرانی آنلاین در انجمن الکساندر همیلتون که یک سازمان غیر انتفاعی سیاست خارجی است اظهار داشت تا زمانی که او مشاور امنیت ملی ترامپ بود، تعهدات آمریکا در افغانستان در مسیر پایدار و موثر قرار داشت. اما ترامپ با توافق با طالبان به این تعهد خیانت کرده و امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرده است.

مک مستر گفت ترامپ با تلاش برای ورود طالبان به دولت افغانستان و سپس تحت فشار قرار دادن دولت افغانستان برای ادامه کار، اشکالات رویکرد دولت اوباما به افغانستان را تکرار کرد و سپس از آن‌ها فراتر رفت.

مک مستر اظهار داشت ترامپ با تلاش برای ورود طالبان به دولت افغانستان و سپس تحت فشار قرار دادن دولت افغانستان برای ادامه کار با آنها، اشکالات رویکرد دولت اوباما به افغانستان را تکرار کرد و سپس پا را فراتر نیز گذاشت.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ضمن تبلیغ کتاب جدیدش گفت: ترامپ ظاهراً فراموش کرده است که طالبان دشمن هستند و آن‌ها با گروه‌های تروریستی در هم آمیخته اند.

او همچنین مدعی شد طالبان وحشتناک‌ترین مردم روی زمین و دشمن مردم متمدن است.

مک مستر با اشاره به اینکه استراتژی ترامپ در قبال افغانستان جنگ را ناعادلانه می‌کند گفت: با توافق با طالبان، آمریکا انگیزه‌های قانونی و اخلاقی خود را برای مداخلاتش لغو کرد.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ضمن پیش بینی شکست سیاست‌های ترامپ، سیاست‌های او را مسخره بازی و فاجعه خواند و اظهار داشت آمریکا بهای آن را با هزینه بسیار بالاتری خواهد پرداخت.

گابریل شاینمن، مدیر اجرایی انجمن الکساندر همیلتون، از مک مستر پرسید: آیا این توافق نامه مونیخ ما است؟ آیا ما سیاست مماشات با طالبان را دنبال می‌کنیم؟

مک مستر پاسخ داد: بله، بله، همین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار