کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان پاوه فعال می شود

فرماندار پاوه گفت : اولین شهرستان در کشور هستیم که کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان را برای واردات کالا فعال می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه گفت : اولین فرمانداری هستیم که سازو کار استفاده از کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان را برای واردات کالا فراهم می‌کنیم.

او گفت : دولت در صدد است برای مقابله با فشار‌های تحریم بر مناطق مرزی کشور که مناطق محروم نیز است تجارت چمدانی را تسهیل کند و پاوه با سرعت بیشتری و با همکاری فعالین اقتصادی و تجاری در حال آغاز این کار است.

فرماندار پاوه افزود: ۹ هزار خانوار شهرستان پاوه مشمول داشتن کارت مرزنشینان بوده‌اند که این خانوار‌ها می‌توانند با فعال کردن کارت‌های خود در این پروسه شرکت کنند.

او با بیان اینکه در سامانه «تجارت آسان» کالا‌هایی که مجاز و مشمول واردات از طریق کارت‌های الکترونیکی هستند مشخص شده است، افزود: کالا یا کالا‌هایی که مورد نظر صاحب کارت برای واردات هستند در همان سامانه ثبت می‌شود و صاحب کارت برگه مخصوص واردات همان کالا را دریافت می‌کند.

ایده‌پور ادامه داد: در سامانه تجارت آسان تمامی مقررات و شرایط واردات از طریق کارت الکترونیکی مرزنشینان تعبیه شده‌اند و ما هم با مطالعه همین سایت شرایط و مقررات را اخذ و کسب می‌کنیم، لذا در این خصوص فقط باید از این سامانه استفاده کنیم و نیاز به مراجعات بعدی به فرمانداری نیست.

فرماندار پاوه افزود: فرماندار و فرمانداری و مسئولین کارشان این بوده که ساز و کار مربوطه را فراهم کنند جزئیات بعدی با ادارات گمرک و صنعت، معدن و تجارت است و آن‌ها سریعا باید خود را برای جوابگویی به مشکلاتی که ممکن است بعدا پیش آید آماده کنند.

ایده‌پور گفت: مشکلات مرز و زمان لازمه برای صادرات و واردات، نوع تردد‌ها و زمان آن‌ها موارد مربوط به بانک و از این قبیل از اموری است که فرمانداری باید هماهنگ کندکه ما در این خصوص شرایط را فراهم و خود را مسئول تسهیل این امور برای فعالین اقتصادی شهرستان می‌دانیم.

او گفت: استراتژی دولت بر این موضوع است که ما با استفاده از ظرفیت‌های این تجارت پویا شرایط ایجاد کار مولد را در منطقه فراهم کنیم و از این تجارت بهترین بهره وری را داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرکاو فرتاش
۱۸:۳۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
تمدید کارت مرز نشینان
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
باسلام علت اینکه همه کارتهای مرزنشینی فعال نمی شوند چی هست یا اعلام شود کارت صادر نشود یا وقتی که صادر شده فعال کنید
آخرین اخبار