مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید:

پیمانکاران نااهل خلع ید می‌شوند؛ افتتاح ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکاران نااهل باعث تخلف در واحد‌های مسکن مهر می‌شوند که آن‌ها را خلع ید می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود در حاشیه مراسم بهره برداری از واحد‌های مسکن مهر با بیان اینکه افتتاح بزرگی امروز در شهر پردیس با دستور رئیس جمهور صورت گرفت که یکی از بزرگ‌ترین افتتاح‌های مسکن مهر در طول سال‌های گذشته بوده است، گفت: امروز ۱۴ هزار واحد در شهر جدید پردیس به بهره برداری رسید که مجموع واحد‌های افتتاح شده در پردیس را به ۶۰ هزار واحد رساند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تحقق و بهره برداری از این پروژه نقش بسیار موثری داشته و در سال‌های گذشته هم با وجود مشکلات بسیار زیادی در حوزه تامین تجهیزات داشته‌ایم، اما توانسته‌ایم با همکاری همه جانبه این دستگاه‌ واحد‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ساخت مسکن مهر در ۱۰ استان کشور به پایان رسیده و تعهد واحد‌های مسکن مهر و مجموع افتتاح‌های ما به ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۱۵۰ هزار واحد باقی مانده که ۱۰۰ هزار واحد آن فاقد متقاضی است و در بسیاری از شهر‌ها نیز هم اکنون ما با مشکل نبود متقاضی در واحد‌ها روبه‌رو هستیم و از سوی دیگر پروژه‌هایی هم درگیر فرآیند قضایی هستند که باعث شده سرعت در تحویل واحد‌ها کند شود.

او با بیان اینکه ۵۰ هزار واحد دیگر در تعهد دولت است که در اسرع وقت باید به متقاضیان تحویل داده شود، گفت: تمامی واحد‌ها با تکمیل زیرساخت‌ها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه مجموعه اقدامات واحد‌های مسکن ملی در شهر‌های جدید که امروز به بهره‌برداری رسیده است ۱۲۰ هزار واحد است، افزود: ۵۲ هزار واحد آن در مقاطع گذشته شروع شده و ۶۸ هزار واحد هم در برنامه امروز به دستور رئیس جمهور کلید خورد که بخشی از آن‌ها از طریق ثبت نام متقاضیان و بخش دیگر از طریق مشارکت آغاز شده است.

طاهرخانی اظهار کرد: پیش از این هم تفاهم نامه‌ای با نیرو‌های مسلح و فرهنگیان مبادله شده که از این طریق واگذاری‌های گروهی در قالب تعاونی‌ها آغاز می‌شود و در مجموع در بسیاری از شهر‌ها ۱۲۰ هزار واحد آغاز شده و مابقی هم در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت واحد‌های مسکن مهر با همکاری تمامی دستگاه‌ها بسیار موثر بوده است گفت: در گذشته برای تهیه و تکمیل زیر ساخت‌ها با مشکل مواجه بوده‌ایم که با همکاری دستگاه‌های مختلف این مشکلات رفع شده است.

او ادامه داد: واحدهای مسکن ملی در بین واحد‌های مسکن مهر و واحد‌های خود شهر‌ها ساخته شده و از سوی دیگر بخشی از آن‌ها هم در بافت‌های فرسوده در حال ساخت است.

طاهرخانی بیان کرد: خدمات پایه در طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد و تمرکز ما بر روی ساخت این واحد‌ها با بهترین کیفیت است به طوری که  آب و سایر مسائل را تأمین خواهیم کرد.

او تصریح کرد: واحد‌های مسکن ملی نیازمند کار‌های زیرساختی است که در این طرح با توجه به آنکه واحد‌ها کوچک کوچک است امیدواریم سرعت اجرای واحد‌ها افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد آورده متقاضیان هم گفت: هر متر مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که ممکن است این مقدار کمی بالا یا پایین برود.

طاهرخانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه تحویل واحد‌های مسکن مهر و اشکالاتی که در تحویل واحد‌های مسکن مهر رخ می‌دهد هم گفت: این اشکالات عمومی نیست و پیمانکاران متخلف خلع ید خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته گذشته در پرند مشکلی در تحویل واحد‌ها ایجاد شده بود که این پیمانکار هم اکنون در مرحله خلع ید است گفت: فرآیند نظارت وجود دارد و سیستم قضایی در این بخش نظارت می‌کند به طوری که کیفیت کار مسکن مهر در بسیاری از شهر‌ها مورد تایید بوده است.

او ادامه داد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزیر راه و شهرسازی به طور مدام اعلام کرده‌اند که واحد‌ها باید بدون هیچ نقصی به متقاضیان تحویل داده شود و پیمانکاران موظف هستند که این مشکلات را رفع کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متاسفانه برخی از پیمانکاران اهلیت ندارند و این موضوع باعث ایجاد مشکل برای متقاضیان می‌شوند، اما نباید این موضوع را به تمامی واحد‌های مسکن مهر وصل کنیم.

طاهرخانی گفت: واحد‌های مسکن مهر با کمترین نقایص باید به متقاضیان تحویل داده شود و هم اکنون در شهر جدید پردیس ۳۳ هزار واحد در یک فاز قرار دارند که ۱۸ هزار واحد آن بدون کمترین اشکالی تحویل داده شده در حالی که واحد‌ها دچار مشکل شوند، پیمانکاران موظف هستند که آن‌ها را رفع کنند.

او افزود: نباید ایجاد چنین اشکالاتی، شیرینی تحویل مسکن مهر را به کام مردم تلخ کند بسیاری از واحد‌ها با کیفیت به مردم تحویل داده می‌شوند و این به آن معنا نیست که کل مسکن مهر بد است و اگر بد باشد چرا بسیاری از دلالان برای خرید و فروش این واحد‌ها حضور فعال دارند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه شهر‌های جدید کشور سه دهه است که با برنامه‌ریزی در حال ساخت هستند و همواره دیدگاه‌های مختلفی در مورد تحویل واحد‌های مسکن مهر و ساخت آن‌ها وجود داشته است، گفت: تمرکز ما در مجموع شهر‌های جدید آن است که موضوع ساخت واحد‌های مسکونی در کنار ساخت سایر دستگاه‌ها افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از شرایط اصلی و اولویت در شهر‌های جدید سیستم حمل و نقلی است و تامین سیستم حمل و نقلی شهر پردیس امروز در دستور کار قرار گرفته است.

طاهرخانی افزود: در سال گذشته هم با همت دستگاه‌های مختلف مترو هشتگرد را افتتاح کردیم و سال آینده هم متروی بهارستان اصفهان، گلبهار به مشهد و فولاد شهر اصفهان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او گفت: تجربه نشان داده است که در هر شهری که دسترسی پایدار و مناسب وجود داشته باشد حمایت و استقبال مردم هم بیشتر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید اظهار کرد: توسعه آزادراه‌ها هم از اولویت‌های اساسی ما است و در طرح‌ها و برنامه‌ها متعهد شده‌ایم که آزادراه‌ها را توسعه دهیم.

او افزود: مهمترین آزادراه در شهرهای جدید، آزادراه تبریز به سهند است که دسترسی مردم به کلانشهر‌ها را سهل می‌کند.

این مقام مسئول همچنین در مورد قانون مالیات از خانه‌های خالی هم گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، نسبت اسکان در مناطق و فاز‌های مسکن مهر تفاوت معناداری با سایر قسمت‌ها نداشته و در پایلوت‌های که در سه نقطه شهر پردیس انجام داده‌ایم میزان اسکان تقریبا برابر است و تعداد واحد‌های خالی زیاد نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
وای چقدر عالی یعنی پیمان کار خارجی می آیند
آخرین اخبار