دیدار نخست وزیر عراق با بوریس جانسون در لندن

مصطفی الکاظمی در سفر رسمی خود به لندن با نخست وزیر انگلیس دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) در سفر رسمی خود به انگلیس با «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصطفی الکاظمی در لندن با بوریس جانسون دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار روی پیوند‌های دوستی و همکاری میان دو کشور تاکید شد.

از سوی دیگر بوریس جانسون نیز خواستار امنیت و شکوفایی برای عراق شد و از تلاش‌های بغداد در مسیر مبارزه با داعش تقدیر کرد و روابط میان دو کشور را دوستانه و متحدانه خواند.

نخست وزیر عراق پیش از این با «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در لندن دیدار و درباره همکاری در مبارزه با گروه تروریستی داعش و آموزش نیرو‌های عراقی بحث و تبادل نظر کرده بود.

الکاظمی سه شنبه شب در آخرین ایستگاه سفر دوره‌ای اروپایی خود برای دیدار با مقامات بلندپایه انگلیس وارد لندن شد.

او پیش از این از دو کشور فرانسه و آلمان دیدن و با مقامات بلندپایه این کشور‌ها درباره روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرده بود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار با الکاظمی تاکید کرد که برلین می‌تواند به متنوع سازی اقتصاد و تقویت بخش خصوصی عراق کمک کند. در واقع چنانچه این حمایت به راه ثبات، امنیت و رفاه اقتصادی عراق منتهی شود، ما نیز می‌خواهیم حامی و پشتیبان بغداد باشیم.

در سفر نخست وزیر عراق به فرانسه سه یادداشت تفاهم در زمینه حمل و نقل، کشاورزی و آموزش بین دو طرف امضا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار