در پی ابتلا به کرونا؛

انتقال وزیر خارجه بلژیک به بخش مراقبت‌های ویژه

سوفی ویلمس به علت ابتلا به کووید-۱۹ به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت امور خارجه بلژیک پنجشنبه اعلام کرد سوفی ویلمس ۴۵ ساله، وزیر خارجه این کشور به علت ابتلا به کووید - ۱۹ به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافته است؛ اما شرایط او نگران کننده نیست.

این سخنگو گفت او شب گذشته به بیمارستان رفت و سپس به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. او هوشیار است و می‌تواند ارتباط برقرار کند. شرایط او نسبتا خوب است.

نخست وزیر سابق بلژیک شنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد به دنبال علائم مشکوک آزمایش کرونا داده و جواب آن مثبت بوده است. او اعلام کرد با توجه به احتیاط‌های او در خارج از خانه، احتمالا در حلقه خانوادگی خود دچار این بیماری شده است.

این کشور یازده و نیم میلیون نفری با ثبت ۱۰ هزار و ۵۳۹ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹، یکی از کشور‌های اروپایی با بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری نسبت به جمعیت محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین داده‌های رسمی، تا پنجشنبه ۲۵۳ هزار و ۳۸۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بلژیک به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان در این کشور در یک ماه گذشته دو برابر شده است و سه هزار و ۲۷۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته مقامات بلژیک، شرایط همه گیری در این کشور بسیار نگران کننده شده است. از دوشنبه کافه‌ها و رستوران‌ها در این کشور تعطیل و مقررات منع تردد از نیمه شب تا پنج صبح روز بعد وضع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار