چاک شومر: ایران قصد تضعیف نامزدهای انتخاباتی ما را ندارد

رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا بر خلاف ادعای کشورش اعلام کرد ایران قصد تضعیف نامزدهای انتخابات سال جاری این کشور را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکراتِ مجلس سنای آمریکا، پس از نشست توجیهی محرمانه‌ای اعلام کرد ایران قصد تضعیف نامزد‌های انتخابات سال جاری کشورش در ماه نوامبر (آبان) را ندارد.

این در حالی است که «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، پیشتر ادعایی خلاف این را مطرح کرده بود.

اما اکنون شومر پس از این نشست محرمانه با راتکلیف گفت: «متقاعد نشدم که ایران قصد تضعیف دونالد ترامپ [رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا] را داشته باشد.»

این سناتور آمریکایی همچنین در مصاحبه با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: «امروز عصر در جریان گزارشی قرار گرفتم که نمی‌توانم درباره جزئیات آن صحبت کنم، اما تنها چیزی که واضح بود آن است که ایران و بیشتر از آن روسیه قصد تضعیف اعتماد به انتخابات کشورمان را دارند.»

وی در ادامه اگفت: «گمان نمی‌کنم هدف فعالیت‌های این دو کشور تضعیف ترامپ باشد.»

جان راتکلیف امروز (پنج‌شنبه) مدعی شد ایران و روسیه در تلاشند تا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری آمریکا مداخله داشته باشند.

این ادعای مدیر اطلاعات ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مطرح شد که در آن «کریستوفر رای»، رئیس سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز حضور داشت.

به ادعای این مقام ارشد آمریکا: «برخی اطلاعات رأی دهندگان آمریکایی در اختیار ایران و همچنین در اختیار روسیه قرار گرفته است.»

اکنون شومر در واکنش به این ادعا می‌گوید: «نمی‌توانم بگویم راتکلیف چه مسائلی را مطرح کرد، اما تعبیر من این است که چنین فعالیت‌هایی بیشتر در تلاش برای تضعیف اعتماد به انتخابات ماست و شخص خاصی را در نظر ندارد.»

او همچنین افزود: «برداشت شخصی من از این جلسه اینگونه بود. من حس نکردم فرد خاصی در این میان نشانه گرفته شده باشد و اظهارات راتکلیف باعث تعجب من بود.»

این در حالی است که امروز (پنج‌شنبه) «کریستوفر رای» مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، در ادعایی پیرامون موضوع امنیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: دو کشور ایران و روسیه در تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هستند.

پس از آن نیز روسیه به این اتهام زنی واکنش نشان داد. بر این اساس «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، اعلام کرد: «متاسفانه هر روز شاهد سیل دروغ پراکنی و طرح ادعا‌های بی اساس مقامات آمریکایی هستیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار