کرونا تهدیدی جدی برای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: همه گیری کرونا علاوه بر تهدید سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان، آسیب جدی به خانواده و جامعه وارد می‌کند.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا فرصتی برای ایجاد پوشش خدمات برای افراد بیمار و در معرض خطر و ارتقای دانش، درک و مهارت مردم در مورد یکی از چالش‌های مهم سلامت که در حال حاضر بسیاری از کشور‌های جهان و از جمله کشور ایران با آن درگیر است، محسوب می شود.

او افزود: اگرچه شواهد ملی و بین الملی حاکی از آن است که در همه گیری کووید ۱۹ خطر مستقیم بیشتری بر سلامت مردان می گذارد و آنها را تهدید می‌کند، اما تاثیر طولانی مدت این همه گیری بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب جدی به خانواده و جامعه وارد نماید.

علوی بیان کرد: خانواده‌ها و همه اعضای آن‌ها از کوچک تا بزرگ و زن و مرد در معرض خطر کرونا ویروس هستند، اما افزایش وظایف و مسئولیت‌های زنان در دوره همه گیری در خانواده، پیشگامی آن‌ها برای اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، وظایف زنان برای امور فرزندانشان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسران، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و بدرفتاری‌ها و آسیب‌های آنان درون خانواده، فشار‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها و... آسیب‌های جدی به سلامت آن‌ها می‌زند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان شدت سرایت ویروس، وجود ناقلین بی علامت بسیار، محدودیت منابع و مشکلاتی که برای انجام اقداماتی از قبیل؛ قرنطینه، فاصله گذاری و... وجود دارد، برنامه ریزی طولانی مدت برای درگیری با ویروس فوق را اجتناب ناپذیر می‌نمای و با توجه به اهمیت تاثیر عامل سن و جنس و بیماری‌های زمینه‌ای در ابتلا به کرونا، غربالگری و مدیریت بیماری کرونا در گروه سنی میانسال که جمعیت ۳۲ میلیونی (۳۰-۵۹ سال) کشور را به خود اختصاص می‌دهند، اهمیت بسیار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.