فراکسیون حزب الله: برای تشکیل کابینه، الحریری باید با گروه‌های سیاسی تفاهم کند

عضو فراکسیون حزب الله طی اظهاراتی تاکید کرد که تفاهم الحریری با گروه‌های سیاسی امری ضروری برای تشکیل کابینه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «محمد رعد» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان، درباره جزئیات دیدار خود با سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان گفت: «در مورد اصلاح امور مربوط به مدیریت کشور، دستگاه قضایی، دستگاه‌های نظارتی و اوضاع مالی و بانکی گفت‌وگو کردیم. همه این موارد در ابتکار عملی که قبلا مطرح شده، گنجانده شده و ما خود را به موافقت ۹۰ درصدی با آن متعهد می‌دانیم».

عضو پارلمان لبنان گفت: «درباره ساختار کابینه جدید لبنان ما بر ضرورت تفاهم الحریری با همه گروه‌ها در کشور تاکید کردیم تا گروه‌های لبنانی با تقویت دولت و حمایت از نقش دولت، آن را به سمت تسریع در اجرای تصمیمات خود و ایجاد فضای اطمینان عمومی سوق دهند».

وی افزود: «توصیه ما به الحریری این بود که رویه‌ای را در تشکیل کابینه در پیش بگیرد که هر وزیر فقط یک کرسی وزارتی را در اختیار داشته باشند تا بتواند به مشکلات رسیدگی کند و اینکه الحریری به دنبال تشکیل کابینه کوچک نباشد و تعداد وزیران آن بین ۲۲ تا ۲۴ وزیر باشد و ما هم آمادگی خود رابرای همکاری با او اعلام کردیم».

پیش از این، «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل لبنان روز پنج‌شنبه گفت که به دنبال تشکیل دولتی شامل افراد متخصص غیر حزبی است تا اصلاحات اقتصادی، مالی و ارادی در اولویت قرار بگیرد. وی این را هم گفت که فراکسیون‌های اصلی در پارلمان هم حمایت خود از این طرح را ابراز کرده‌اند.

گفتنی است، دولت حسان دیاب در پی انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم آگوست مجبور به استعفا شد. وی در آخرین سخنرانی خود فاش کرد که گروه فساد در لبنان بسیار گسترده تر از دولت این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار