مسابقه ای دیدنی بین دو ابر خودروی رام TRX و فورد رپتور

دو ابر خودروی ۲۰۲۱ Ram ۱۵۰۰ TRX و ۲۰۲۰ Ford F-۱۵۰ رپتور SuperCrew در یک رقابت دیدنی مقابل هم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابر خودروی رم ۲۰۲۱ Ram ۱۵۰۰ TRX در مقابل ۲۰۲۰ Ford F-۱۵۰ رپتور SuperCrew در یک رقابت، مقابل هم قرار گرفتند. در رقابت بین دو ابر خودرو، از خروجی گشتاور گرفته تا یدک کش مدنظر مورد ارزیابی قرار گرفت.

فورد رپتور  F-۱۵۰ به عنوان قهرمان خودروهای آفرود تولید شده است و عملکرد بالایی دارد در حالی که رام کننده‌های Chevys، Jeeps و Toyotas در طول سال‌ها به عنوان قهرمان آفرود شناخته شده است،در حال حاضر TRX ۱۵۰۰ به عنوان اولین رقیب در برابر رپتور  قرار گرفته است. 

رم TRX مدل ۲۰۲۱، مجهز به پیشرانه هل‌کت ۶/۲ لیتری است و می تواند تا قدرت ۷۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر را تولید کند. جعبه‌دنده بسیار سریع این خودرو ک ساخت ZF آلمان است، کمک می‌کند تا این وانت در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و ۱۰.۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت برسد.

میانگین مصرف سوخت رم TRX، به عدد ۱۵/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد؛ درحالی‌که با سرعت ثابت جاده، ۱۳ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

فورد F-۱۵۰ همواره به عنوان یکی ازقدرتمند ترین پیکاپ‌های دنیا شناخته می‌شود. از زمان رونمایی این خودرو توسط فورد در سال ۲۰۱۰، فورد F-۱۵۰ رپتور توانسته تمامی رقبای خود را از صحنه رقابت حذف کند و یکه‌تاز تمام پیکاپ‌ها بوده است. با وجود موتوری قدرتمند، سیستم تعلیق فوق‌العاده و قابلیت‌های آفرود بی نظیر، محصول شاهکار فورد امکان رقابت را برای رقبای خود از بین برده است. ظاهر جدید این پیکاپ در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و مدل ۲۰۱۹ آن نیز شباهت فراوانی به نسخه گذشته خود دارد.

///

موتور فورد F-۱۵۰ رپتور ۲۰۱۹ یک پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربو V۶ است که توانایی تولید ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. مدت زمان رسیدن این پیکاپ  به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۵.۱ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آن ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت در این پیکاپ را بر عهده دارد.

از نظر قوای کششی نیز این خودرو عملکرد خارق‌العاده‌ای را از خود نشان می دهد. فورد F-۱۵۰ رپتور می‌تواند ۳.۶ تن را با خود بکشد و ۵۴۴ کیلوگرم را نیز می‌تواند با خود حمل کند. در مورد خودرو‌های آفرود همواره یک جمله وجود دارد، تا جایی که ممکن است آهسته برو و در مواقعی که نیاز است سریع حرکت کن. برای فورد F-۱۵۰ رپتور دقیقا برعکس است. خریداران این خودرو این پیکاپ را برای آهسته راندن نمی‌خرند.

۲۰۲۱ Ram ۱۵۰۰ TRX ‌می‌تواند تریلری با وزن ۳/۷ را یدک بکشد و در قسمت عقب هم ۶۰۰ کیلوگرم بار حمل کند. این آمار بهتر از فورد F-۱۵۰ رپتور با یدکی کشی ۳/۶ تن و حمل بار ۵۴۴ کیلوگرم است. رم TRX با فناوری دنده عقب هوشمند عرضه می‌شود که حرکت معکوس با تریلر را ضمن محاسبه خودکار اندازه و ابعاد، بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد. در وانت‌های فورد، راننده برای استفاده از سیستم دنده عقب خودکار، باید ابعاد تریلر را در کامپیوتر خودرو ثبت کند.

///

سیستم تعلیق و فنربندی شاهکار و انعطاف‌پذیر فورد F-۱۵۰ رپتور اکنون به تکنولوژی FOX Live Valve مجهز شده تا کمترین میزان ضربه به خودرو در هنگام سقوط وارد شود و نرمی و لذت رانندگی را در حالت آفرود برای سرنشینان آن فراهم می‌کند. سیستم CCD نیز به مانند گذشته در این خودرو نیز وجود دارد و با کمک سنسور‌هایی که در فنر‌های جلویی خودرو قرار داده شده، نرمی و نحوه فرود خودرو را تنظیم می‌کند. پریدن با فورد F-۱۵۰ رپتور ۲۰۱۹ نیز به لطف چنین کمک فنر‌هایی بسیار لذت بخش‌تر از گذشته شده است.

برای فتح پستی و بلندی‌ها، سیستم تعلیق رم ۱۵۰۰ TRX به تکنولوژی ضربه‌گیر فعال تجهیز شده است. علاوه‌بر این، بازو‌های کنترلی جدیدی به سیستم تعلیق اضافه شده که اجازه می‌دهند چرخ‌ها دامنه حرکتی بیشتری داشته باشند. بد نیست بدانید اکسل عقب این خودرو تا ۳۳۰ میلی‌متر در محور عمودی جابجا می‌شود.

در لحظاتی که ۱۵۰۰ TRX از زمین جدا شده، سیستم تشخیص پرش در عرض چند میلی ثانیه سرعت موتور، میزان گشتاور، گیربکس اصلی و کمکی، سیستم تعلیق و اجزای دیگر را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که خودرو با بهینه‌ترین حالت ممکن فرود بیاید.

///

شش حالت رانندگی مختلف بسته به شرایط برای رپتور F-۱۵۰ در نظر گرفته شده که شامل حالت‌های نرمال، اسپرت، Weather، Mud/Sand، Baja و Rock Crawl است. با انتخاب هریک از این حالت‌ها سیستم تعلیق و فنربندی خودرو دچار تغییر شده و بهترین عملکرد را از خود در هریک از حالت‌ها به جای خواهد گذاشت. فورد F-۱۵۰ رپتور در دو تیپ SuperCab و SuperCrew عرضه خواهد شد. قیمت پایه برای تریم SuperCab رقم ۵۴.۳۵۰ دلار است، در حالی که این مبلغ برای تیپ SuperCrew به ۵۷.۳۳۵ دلار افزایش خواهد یافت.

///

آنطور که اعلام شده رم ۱۵۰۰ TRX مدل ۲۰۲۱ اواخر امسال وارد فاز تولید می‌شود. این پیکاپ قدرتمند و جان‌سخت با قیمت پایه ۷۱,۶۹۰ دلار به فروش خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار