معاون آب و آبفای وزیر نیرو خبر داد؛

ساخت یک تصفیه خانه جدید آب در تهران با همکاری شهرداری

خامسی گفت: مکاتباتی با شهرداری پایتخت برای احداث تصفیه‌خانه‌ای جدید در تهران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بازدید از تصفیه‌خانه شماره ۶ تهران گفت: این تصفیه خانه پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ امسال به دستور روحانی رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: این تصفیه خانه آبرسانی مناطق ۲۱، ۲۲، ۹، ۵ و ۱۸ و شهر پرند را که حدود ۱.۵ میلیون نفر هستند، پوشش می‌دهد.

خامسی بیان کرد: شهر تهران امسال ۱.۲۰۰ میلیون متر مکعب مصرف آب داشته و با افتتاح تصفیه خانه شماره ۶، ۲۵۰ میلیون متر مکعب را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر نیرو گفت: لوله‌کشی آب از سد کرج به طول ۳۰ کیلومتر وارد این تصفیه خانه می‌شود و پس از تصفیه برای مصرف وارد مدار می‌شود.

خامسی افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت ۷.۵ مترمکعب آب برثانیه جزء بزرگترین تصفیه خانه‌های خاورمیانه قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول ظرفیت نهایی این تصفیه خانه در برنامه توسعه‌ای، ۱۵ مترمکعب آب برثانیه تعیین شده است و جمعیت تحت پوشش خدمات این تصفیه خانه هم ۴ میلیون نفر خواهد بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه نیاز آبی تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال است، ادامه داد: تا ابتدای تابستان سال آینده بخش اول این تصفیه خانه با ظرفیت ۲.۵ مترمکعب برثانیه راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط در سال ۷۰ درصد از آب سطحی و ۳۰ درصد هم از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کند که با افتتاح این تصفیه خانه کیفیت آب در تهران افزایش می‌یابد.

خامسی ادامه داد: در گذشته انتقال آب از سد کرج به صورت رودخانه‌ای و با بسیاری از مشکلات وارد تصفیه خانه می‌شد که همراه با آلودگی بود، ولی با افتتاح این طرح کیفیت آب در تهران دو چندان می‌شود.

معاون وزیر نیرو ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت سابیر علیرغم وجود تمام مشکلات اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و تمام سعی و تلاش‌ها باید بر این باشد که فاز اول این تصفیه خانه به ظرفیت ۵/۷ مترمکعب بر ثانیه طبق برنامه زمانبندی شده تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او گفت:  تا به امروز حدود ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر لوله کشی آب انجام شده است و همچنین مکاتباتی با شهرداری تهران داشته‌ایم که قرار است با تعیین ظرفیت مالی یک تصفیه خانه در تهران احداث شود.

معاون وزیر نیرو در ادامه در خصوص میزان بارندگی در پاییز امسال گفت: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ولی تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته است.

حذف قبوض آب تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور اجرا می‌شود

خامسی در خصوص افزایش قیمت آب ادامه داد: افزایش قیمت آب با تصویب هیئت دولت است و میزان آن ۷ درصد در زمان گرم و سرد تعیین شده است.

معاون وزیر نیرو در پایان در خصوص حذف قبوض آب در کشور بیان کرد: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ قبوض آب حذف شوند و این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در اصفهان و خراسان رضوی در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار