آمادگی ناتو برای گسترش فعالیت خود در عراق

دبیر کل ناتو اعلام کرد آماده است مأموریت این سازمان را در عراق گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، دبیر کل «سازمان پیمان آتلانیک شمالی» (ناتو) از تقویت و گسترش ماموریت این سازمان در عراق خبر داد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز، شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: وضعیت امنیتی در عراق همچنان نگران کننده است، اما ناتو آماده است تا مأموریت خود و نیز آموزش نیرو‌های عراقی را توسعه دهد.

دبیرکل ناتو همچنین تصریح کرد: نمی‌توانم درحال حاضر بگویم که تعداد نیرو‌های ناتو چه میزان خواهد شد. برنامه‌ریزی آغاز و بحث درباره این موضوع در نشست آینده وزیران دفاع در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی انجام خواهد شد.

استولتنبرگ پیش از این گفته بود که وزیران دفاع ناتو فرماندهان نظامی کشور‌های خود را مأمور اقدام درخصوص آغاز افزایش شمار نیرو‌های این سازمان در عراق کرده‌اند.

دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی خود که بعد از نشست وزیران دفاع ناتو از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد همچنین افزود: هنوز صحبت در خصوص تعداد دقیق افراد هیئت ناتو در عراق بعد از توسعه ماموریت آن زود است، اما بسیار بیشتر از تعداد کنونی خواهد بود.

او تصریح کرد: اکنون درحال برنامه ریزی و هماهنگی جزئیات هستیم. طرح کاملی برای توسعه هیدت ناتو در عراق در نشست روز‌های آینده وزاری دفاع بررسی خواهد شد.

او در ادامه افزود: به علت شیوع «ویروس کرونا» تعداد افراد ناتو در عراق کاهش یافته بود، اما اکنون بازگشت مربیان و سایر افراد انجام شده است و این هیات هم اکنون با تمام پرسنل کار می‌کند.

هم اکنون ۵۰۰ نیروی ناتو در چارچوب مأموریت خود در عراق مستقر هستند و با سخنان امروز «ینس استولتنبرگ» این سازمان «آمادگی خود را برای افزایش تعداد و توسعه ماموریت‌های آن‌ها با رایزنی با مسئولان عراقی و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ابراز داشته است.

با وجود این، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بهمن ماه گذشته واگذاری نقش نیرو‌های آمریکایی به ناتو را خلاف تصمیم پارلمان مبنی بر لزوم خروج همه نیرو‌های بیگانه از عراق دانسته بود.

المحمداوی آن زمان تاکید کرد که پارلمان علیه هرگونه توافق و یا مذاکره عراق با آمریکا در مورد واگذاری ماموریت نیرو‌های آمریکایی به ناتو خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار