۱۰ نشانه که به شما ثابت می‌کند بیمار هستید

برخی رفتار‌ها یا عادت‌های عجیب در انسان وجود دارد که در حقیقت نشان دهنده یک بیماری پنهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه «Brightside»، گاهی اوقات برخی عادات و رفتار‌های ما از وجود نوعی بیماری و یا اختلالی عمیق در بدن حکایت می‌کند.

برای مثال متخصصان می‌گویند تمایل به جویدن یخ و یا خوردن چیزی نمکی به طور مداوم، می‌تواند نشانه‌ای از مشکلی عمیق‌تر و یا کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. به همین خاطر خوب است که به هر عادت جدید خود توجه کنید به خصوص اگر ناگهانی پدیدار شده باشند.

در اینجا ما لیستی از مواردی را که بدن شما تلاش دارد تا به شما کمک کند یک زندگی شاد و طولانی را داشته باشید، می‌آوریم:

۱- حس چیزی خزنده در پا‌ها

اگر احساسات عجیب و غریبی را در پا‌های خود حس می‌کنید؛ به مانند احساس چیزی خزنده در کف پا و یا احساس حرکت حشرات روی پوست را دارید، ممکن است این نشانه «سندرم پای بی قرار» (restless leg syndrome) باشد. این اختلال طولانی مدت است و شما غالبا این حس ناخوشایند را شب هنگام و زمانی که می‌خواهید استراحت کنید، حس می‌کنید.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

۲- ضخیم شدن پوست

مشکلات پوستی را نادیده نگرفته و آن‌ها را دست کم نگیرید. زمانی که پوست شما ضخیم شده و احساس خارش می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از مشکلات داخلی مانند اختلال هورمونی، اگزما و یا آلرژی باشد. شما می‌توانید در صورت ادامه این مشکل و با در صورتی که این حالت رو به وخامت رفت، چندین آزمایش خون را انجام دهید.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

۳- تغییر دستخط و خواب‌های پریشان

هرکسی احتمالا در خصوص بیماری پارکینسون شنیده است اما بسیاری از ما نشانه‌های آن را نمی‌دانیم. پزشکان هشدار می‌دهند لرزش، کندی حرکت، خواب‌های کوتاه همراه با کابوس و تغییرات گفتاری و نوشتاری می‌تواند نشانه‌هایی از این بیماری باشد.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

۴- عصبانیت و رفتار‌های پرخاشگرانه

به گفته برخی پژوهشگران انفجار‌های عصبی همیشه نشانه شخصیت شما نیست بلکه ممکن است با افسردگی در ارتباط باشد. طبق اعلام این محققان، افسردگی همیشه داشتن کمبود انرژی و یا احساس غم نیست؛ بلکه ممکن است شما (در صورت افسردگی) رفتار پرخاشگرانه داشته باشید.

۵- خواب زیاد

پزشکان می‌گویند این اختلال که «هایپرسومنیا» (یا پرخوابی) نامیده می‌شود، ممکن است از چیز‌هایی ناشی شود که ثابت می‌کند علت آن تنها خستگی نیست. «بیماری‌های خود ایمنی» ممکن است سبب احساس تمایل به خوابیدن در هر جایی باشد. 

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

۶- تغییر رنگ چشم

پزشکان می‌گویند اگر حلقه‌ای سفید و یا خاکستری در اطراف قرنیه چشم وجود داشته باشد، ممکن است این نشانه‌ای از کلسترول بالا برای افراد زیر ۴۵ سال باشد. البته این حلقه به خودی خود (برای چشم) بی ضرر است و تنها جلوه بصری دارد.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

حالت طبیعی (سبز رنگ) و مشکل دار (قرمز رنگ) اطراف قرنیه چشم

۷- ویار نمک

دوست داشتن غذا‌های نمکی امری طبیعی است؛ اما زمانی که شما دیگر نمی‌توانید آن را کنترل کنید و غذا‌های نمکی تنها چیزی می‌شود که شما آن را می‌خواهید، زمان آن رسیده که از خود علت آن را بپرسید. این مسأله ممکن است نشانه کمبود آهن، کم خونی، کم شدن آب بدن و یا «سندرم پیش قاعدگی» باشد.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

۸- فراموشی و کوفتگی

گاهی اوقات مردم این نشانه‌ها را با افسردگی به اشتباه می‌گیرند. در این موارد به نظر می‌رسد شما بسیار خسته اید و از هر چیزی که انرژی یادآوری آن را ندارید، کلافه هستید. پزشکان می‌گویند بهتر است چنین حالتی را نادیده نگیریم؛ چرا که این مسئله ممکن است بر یک وجود «مشکلی در تیروئید» دلالت کند. شما همچنین ممکن اسد (در این موارد) اضافه وزن پیدا کرده و یا احساس سرما داشته باشید.

۹- احساس تشنگی مداوم

متخصصان می‌گویند این که شما مدام احساس تشنگی کنید، طبیعی نیست. مواردی وجود دارد که مرتبط با زمان‌هایی است که شما غذای خاصی خورده اید. بنابر این بررسی کنید و ببینید آیا غذا‌های شور و یا ادویه دار خورده اید یا خیر. تشنگی مداوم می‌تواند نشانه دیابت یا بارداری باشد.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند

۱۰- تمایل به جویدن یخ

تمایل به جویدن یخ را به راحتی می‌توان توضیح داد و ممکن است این مورد، بیش از صرف یک عادت باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد کمبود آهن و یا کم خونی می‌تواند دلیلی برای این تمایل غیر معمول باشد. شما ممکن است لازم باشد برخی آزمایش‌های خون را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا نیاز است تا به مصرف مکمل‌های غذایی یا دارویی بپردازید یا خیر.

۱۰ نشانه که ممکن است حکایت از مشکلی عمیق در بدن شما بکند


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۰:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
واقعاای کاش من یکی ازاینارونداشتم ،انوقت خیلی عالی میشدم ویااصلاخوبوخوبتربودم ...چونکه من تمام این ده موردروکه گفته هیچ ،تازه خیلی ازمواردی دیگه روکه دارم ،اصلااینجابهشون توجه نشده وچیزی ذکرنکردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
اینکه همه الان اینجوریند یاخوبتدیاآب می خورن عصبانیت که دیگه نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
واقعا هر چی ارزش ترجمه داره ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
بااین حساب من همیشه مریضم،چون خواه ناخواه یکی از اینا رو هرروز دارم.خخخخخخخ
آخرین اخبار