وجود ۱۶ روستای هدف گردشگری و صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ روستای هدف گردشگری و صنایع دستی در استان وجود دارد و آماده حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه روستاها هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای ده بزرگ ، مارین ،کریک،،کاکان،الگن،کوخدان و ده شیخ از جمله روستاهای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمدهستند.

صفایی افزود: احیای خانه های قدیمی و احداث اقامتگاه های بومگردی از مهمترین راهبردهای دولت برای رونق گردشگری در این روستاهاست.

او بیان کرد: گردشگری در کنار کشاورزی زمینه مناسبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاهای هدف گردشگری استان است.

صفایی گفت: تاکنون اقامتگاه های بومگردی در برخی روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مانند ده شیخ و کریک ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه روستای ده بزرگ به دلیل انارستان ها و چشمه سارهای زیبای ظرفیت های زیادی برای گردشگری دارد افزود: ۲ سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح های بومگردی در این روستا هستند.

صفایی بیان کرد این سرمایه گذاران پس از اخذ مجوز به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی می شوند.

او افزود: روستاهای سربیشه و سادات محمودی  نیز از جمله روستاهای هدف صنایع دستی استان هستند که پرداخت تسهیلات برای رونق تولید دست بافته های سنتی برای این روستاها در اولویت است.

گردشگری روستایی شاخه ای از گردشگری است که از سال ۱۹۴۵ و با شروع روش‌های آسان حمل‌ونقل در جهان مورد توجه قرار گرفته‌ است و گردشگری طبیعی،گردشگری کشاورزی و اکوتوریسم از انواع گردشگری در روستاهاست.

کارشناسان گردشگران معتقد هستند که جذب ایرانگردان و جهانگردان از یک طرف شرایطی را برای بازسازی سکونت‌گاه‌های روستایی که خالی از سکنه شده‌اند فراهم می‌آورد و مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند و از طرف دیگر به ایجاد شغل و توانمندسازی روستاییان و کاهش فقر و توزیع ثروت و احیای هنر، فرهنگ و غذاهای بومی محلی کمک می‌کند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.