اعمال یک هفته محدودیت‌های ویژه کرونایی در نهاوند

شرایط سخت و وحشتناک شیوع کرونا در شهرستان نهاوند موجب شد تا این شهرستان در فهرست ۴۳ شهرستان آلوده و قرمز کرونایی قرار گیرد.

اعمال یک هفته محدودیت‌های ویژه کرونایی در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصری، فرماندار نهاوند گفت: ستاد مقابله با کرونا امروز اعلام کرد محدودیت‌ها دوباره از فردا برای این شهرستان در نظر گرفته شده و همه گروهها به جز دستگاه‌های خدمات رسان ملزم به اجرای این مصوبات هستند.

ناصری افزود: در صورت نیاز، طبقه سوم بیمارستان آیت الله قدوسی برای بستری انبوه بیماران مبتلا در نظر گرفته می شود.

او ادامه داد: در اجرای این محدودیت‌ها از فردا بازار بزرگ نهاوند نیز تعطیل می شود.

فرماندار نهاوند تأکید کرد: از فردا همچنین نماز جماعت در مساجد اقامه نمی شود، مراکز خرید تعطیل خواهند بود، سراب‌ها، پارک‌ها و فضا‌های تفریحی و نیز آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تعطیل هستند و پلیس راهور نیز برخی محدودیت‌های ترافیکی را اجرا خواهد کرد.

ناصری ابراز داشت: بی‌دقتی تعدادی از مردم در رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی موجب شیوع گسترده کرونا شده است.

او اضافه کرد: نظارت‌ها بر اماکن عمومی و محل شیوع مانند بانک‌ها، تاکسی‌ها، مغازه ها، فروشگاه‌ها و مطب پزشکان افزایش یافته است. در حالی که پس از عبور از موج اول کرونا شرایط نهاوند کمی بهتر شده بود و با تبلیغات گسترده و تلاش مردم و مسئولان از خط قرمز به نارنجی و سفید رسید اما میهمانان ناخوانده تابستانی و رعایت نکردن تعدادی از مردم شرایط قرمز را برای مردم این شهرستان رقم زد.

البته همجواری استان‌های پر خطر کرمانشاه و لرستان با نهاوند را نیز نباید در این زمینه نادیده انگاشت، این روز‌ها کادر درمانی نهاوند به ویژه پرستاران خسته اند و بیمارستان شهرستان نهاوند دیگر ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد.

هم اکنون ظرفیت همه چهار بخش ویژه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان نهاوند تکمیل شده است و مسئولان در حال بررسی تدابیر دیگری برای افزایش تخت‌های بیمارستانی هستند.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.