اوبرایان: میانجی‌گری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بی‌نتیجه ماند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای اعلام کرد میانجی‌گری کشورش در مناقشات قره‌باغ بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت میانجی‌گری آمریکا میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و بی‌نتیجه بوده است.

او در این مصاحبه گفت: «هفته گذشته در تلاش برای میانجی‌گری و برقراری صلح در مناقشات قره باغ بودیم.»

این مقام ارشد آمریکا همچنین در این مصاحبه گفت ارمنستان توافق آتش‌بس را پذیرفته، اما جمهوری‌ آذربایجان از قبول آن امتناع ورزیده است.

اوبرایان در ادامه مدعی شد: «آمریکا برای پذیرش آتش‌بس از سوی باکو همچنان تلاش می‌کند.»

این اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی بیان می‌شود که روز گذشته (شنبه) سفارت آمریکا در پیامی که وزارت خارجه در پایگاه اینترنتی خود آن را باز نشر کرد نوشت: «سفارت آمریکا در باکو گزارش‌های معتبری درباره خطر حمله تروریستی و آدم ربایی علیه شهروندان آمریکایی و اتباع دیگر کشور‌ها در باکو دریافت کرده است.»

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، نیز روز جمعه به طور جداگانه با همتایان خود از ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کرد و از آن‌ها خواست «به خشونت‌ها پایان دهند و از غیرنظامیان حفاظت کنند.»

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
جمهوری قره باغ
آخرین اخبار