توزیع انسولین‌های قلمی نوومیکس و نوورپید در خراسان شمالی

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در این هفته انسولین‌های قلمی نوومیکس و نوورپید در استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مریم فلاح مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص کمبود انسولین در خراسان شمالی گفت: یکی از دغدغه‌های امروز برخی شهروندان استان، کمبود انسولین قلمی (خودکاری) در استان است که این مشکل و کمبود تنها محدود به این استان نیست و سایر استان‌ها نیز با آن درگیر هستند.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه انسولین‌های قلمی نوومیکس و نوورپید دراین هفته در داروخانه‌های منتخب از طریق شرکت‌های پخش دارویی و بر اساس سهمیه اعلامی سازمان غذا و دارو و برنامه توزیع معاونت غذا و دارو توزیع می‌شود، گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص سهمیه انسولین بیشتر به این استان انجام شده است.

 فلاح تاکید کرد: مردم در این شرایط، برای کاهش تردد در شهر که موجب افزایش میزان شیوع ویروس کرونا می‌شود، برای دریافت نسخه انسولین خود به سایت دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه و لیست داروخانه‌های منتخب انسولین را مشاهده کنند.

او  ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با معاونت غذا و دارو به شماره تلفن ۵ _۰۵۸۳۲۲۴۸۰۰۱ داخلی ۱۲۳ و ۱۲۶ تماس حاصل کنند.

 فلاح گفت : داروخانه‌ها تحویل انسولین به بیماران را براساس نسخه انجام می‌دهند و با توجه به سهمیه محدودی که دارند، ممکن است به تعداد محدود و کمتر از تعداد انسولین نسخه شده در اختیار بیماران قرار دهند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.