اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار به سایت جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مهاباد

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: شهرداری مهاباد برای تکمیل و استفاده حداکثری از ظرفیت سایت جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب، ۲ میلیارد ریال هزینه کرده است.

رحیم رحیمی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار داشت: سایت جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب دارای ظرفیت ۳۰۰ قلاده است که هم‌اکنون بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهرداری مهاباد برای تکمیل و استفاده حداکثری از ظرفیت آن طی یک ماه گذشته ۲ میلیارد ریال هزینه کرده است.

رحیمی افزود: با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان مهاباد، آمار گازگرفتگی طی ماه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر افزایش حضور آزاردهنده این حیوانات در گله‌های چندتایی در مناطق حاشیه شهر گزارش شده است.

او ادامه داد: ۵۵ مورد گاز گرفتگی طی مهرماه جاری در این شهرستان اتفاق افتاده که از مجموع کل گازگرفتگی ۶۰ درصد موارد در سطح شهر و مابقی هم در سطح روستا‌ها اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید


کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت: برای تمامی ۵۵ مورد گازگرفتگی واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شده است.

رحیمی اضافه کرد: اگر اقدامی جدی و اصولی برای جمع‌آوری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد انجام نشود، هر روز پیشگیری و مقابله با حیوان‌گزیدگی و کنترل بیماری هاری مشکل‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.