رونمایی از سند سیاست های اجرایی پدافند غیرعامل فرهنگی اصفهان

آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیرعامل فرهنگی استان اصفهان به منظور هم افزایی دستگاه های فرهنگی در مقابله با هجمه دشمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درآیین رونمایی از سند سیاست های اجرایی پدافند غیرعامل فرهنگی اصفهان با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد صحیح در برابر تهاجم دشمنان گفت: این سند بخشی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با هجمه فرهنگی است که به ادارات ارشاد شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

او منشور پدافند غیر عامل فرهنگی را ظرفیتی برای هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: با توجه به ضرورت تبیین ابزار‌های حوزه پدافند غیرعامل برای مردم و آگاه سازی آنان لازم است از ظرفیت اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر بهره برد و در زمینه تاب آوری مردم و امنیت اجتماعی در بخش فرهنگ اقدامات موثری انجام داد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در بخش فرقه‌های نوظهور هم برای آگاه سازی مردم و تقویت باور‌های دینی آنان اقدامات متنوعی شده است.

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز فضای مجازی را یکی از عرصه‌های مهم در موضوع تهدید‌های فرهنگی دشمن دانست و گفت: طرحی برای ساماندهی فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که بند‌های مهمی از آن به پدافند غیرعامل مرتبط است.

عبدالرسول صفری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان گفت: پدافند غیر عامل مصون سازی زیر ساخت‌ها و دارایی‌های کشور در مقابل تهدیدات است که این مصون سازی در دو حوزه مادی و معنوی انجام می‌شود.

او افزود: پدافند شیمیایی، پرتوی، زیستی و سایبری از جمله حوزه‌های پدافند غیر عامل بوده و از ۲ سال قبل نیز موضوع پدافند اجتماعی که از زیر حوزه‌های پدافند معنوی بوده در دستور کار قرار گرفته که ارتقای پایداری ملی و تاب آوری مردم از اهداف آن است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.