در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

چرا معاملات «صندوق پالایشی یکم» در بورس آغاز نمی‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت:در حال حاضر بازار به حمایت نیاز دارد و اگر سازمان بورس و اوراق بهادار در این شرایط اقدام به بازگشایی نماد پالایش یکم کند به نفع بازار نخواهد بود.

عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با زمان بازگشایی نماد پالایش یکم، گفت:مدیر صندوق پالایش یکم علت بسته ماندن نماد‌ این صندوق را افزایش سرمایه ندادن دو شرکت پالایشی زیر مجموعه صندوق پالایش یکم مطرح کرده است که کمی غیر منطقی به نظر می رسد.

عباسی بیان کرد: در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار علت بسته ماندن نماد پالایش یکم را منفی بودن سهام‌ شرکت های پالایشی زیر مجموعه این صندوق اعلام کرده که تا حدودی  این گفته صحیح است زیرا سازمان بورس وظیفه حفظ و صیانت از سرمایه های مردم را دارد.

او بیان کرد:در حال حاضر بازار نیاز به حمایت دارد، اگر در این شرایط سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به بازگشایی نماد‌ صندوق پالایش یکم کند به دلیل اُفت بازار سرمایه طی دوماه گذشته، سهامداران بدون در نظر داشتن ارزش سهام‌ خریداری شده اقدام به فروش می‌کنند که این مسئله به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:علت منفی بودن این روزهای بازار سرمایه بی تجربگی و عدم آگاهی بعضی از سهامداران از نحوه خرید و فروش سهام در بورس است، با توجه به اینکه نرخ دلار از ابتدای سال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است در نتیجه سهام‌ شرکت های فعال در بازار سرمایه به خصوص صنایع فلزات، پتروشیمی‌ها و معادن تا پایان سال بازدهی ۱۰۰ درصدی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


عباسی تصریح کرد:  اگر مسئولین مربوطه  زمانی که شاخص  بازار سرمایه به نقطه مقاومت رسیده بود با صحبت هایشان مانع اصلاح بازار نمی شدند الان شاهد اُفت یک باره بازار سرمایه و سرگردانی سهامداران نبودیم.

او  در رابطه با عملکرد مسئولان حاضر در بازار سرمایه گفت:این روزها مانند دو ماه گذشته صحبتی از مسئولان سازمان بورس نمی شنویم، آیا بهتر نیست مسئولان بیایند و در رسانه ها در مورد دلایل ریزش شاخص کل بورس شفاف سازی و مردم را نسبت به عملکرد خود اقناع کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:نبود زیر ساخت های درست و منطقی در بازار سرمایه سبب شده است تا اشخاص و نهادهای حقوقی  دست از حمایت از سهام ها  بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
با این وضعیت فکر نگنم کسی دارا سوم رو بخره مگه اینکه عقلش پاره سنگ ورداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من خودم پالایش خریدم ولی فکر نمیکنم چیزی ایده ام بشه
آخرین اخبار