سردار سپهر مطرح کرد؛

لزوم شناسایی نیاز‌های بیمارستان‌ها برای جبران کمبود اکسیژن در مسیر مبارزه با کرونا

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:در دوران کرونا برای جبران کمبود اکسیژن لازم است که نیاز بیمارستان‌ها شناسایی شود.

‌به گزارش  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هم اندیشی رفع کمبود اکسیژن در کشور توسط بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در سالن مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این نشست گفت: کرونا یک تهدید چند وجهی است که باید از آن عبور کنیم.

وی این تهدید را یک معضل ترکیبی در ابعاد مختلف ذکر کرد و افزود: برای عبور از این تهدید به مشارکت مسئولان، مردم، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نیاز است.

سردار سپهر با تاکید بر اینکه عبور از این تهدید، فرصت لازم را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند، ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین عضو ستاد ملی است و از ابتدای شیوع کرونا نیز پای کار بوده و الان هم حضور دارد و وظیفه دارد که خلاء‌های موجود را شناسایی کرده و کمک کند تا این خلاء‌ها جبران شود.

وی اظهار کرد: قبلا در کشور دچار کمبود ماسک بودیم که آن را حل کرده ایم، الان هم برای جبران کمبود اکسیژن، وزیر بهداشت از ما کمک خواسته است.

وی ضمن گلایه از اینکه برخی دستگاه‌ها اطلاعات لازم را ندارند تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنند، گفت: برای جبران کمبود اکسیژن لازم است که نیاز بیمارستان‌ها شناسایی شود. ما برای این کار به مدیریت توزیع، اتصال تولیدکننده به مصرف کننده، شناخت روش‌های اورژانسی برای برطرف کردن نیاز بیماران، تامین مالی بیمارستان و... نیاز داریم.

سردار سپهر از وزارت صمت درخواست کرد که نیاز مالی بیمارستان‌ها را تامین کند و افزود: البته برای تولید اکسیژن باید توجه داشته باشیم که استاندارد‌ها کاهش نیابد، زیرا ایمنی و سالم بودن محصول مهم است.

وی بر ورود خیرین جهت تامین اکسیژن بیماران تاکید کرد و گفت: اگر لازم باشد باید در صدد صدور مجوز خروج اکسیژن از مناطق آزاد باشیم.

سردار سپهر، سازمان بسیج اصناف و بازاریان را نماینده سازمان بسیج مستضعفین برای رفع کمبود اکسیژن، با همکاری تولیدکنندگان و بیمارستان‌ها دانست که قرار شد کمیته‌ای برای این کار شکل بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار