نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین توافق سودان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

محمد اشتیه، اقدام سودان در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه در سخنانی، توافق عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

اشتیه در آغاز نشست هفتگی دولت فلسطین با اشاره تلویحی به طرح ادعایی ترامپ موسوم به «معامله قرن» گفت: با اندوه فراوان، در روز‌های گذشته، پیوستن کشور سودان به قافله عادی‌سازی روابط با اسرائیل را دنبال کردیم. این مسئله «سقوط قرن» است که نمی‌خواستیم برادرانمان در آن بیافتند.

او همچنین خاطرنشان کرد: با پیوستن هر کشوری به کاروان عادی‌سازی، یک سنگ جدید از دیوار ترک خورده حمایت عربی فرو می‌ریزد و انبار سلاح اسرائیل، با مهمات جدیدی پُر می‌شود که فرزندان ما را می‌کشد و حقوق مشروع آنان را مصادره می‌کند.

محمد اشتیه در ادامه افزود: فقط ملت فلسطین حق دارد به نام خود سخن بگوید، سرنوشت خود را تعیین کند و تنها طرفی است که کلید صلح در منطقه را در دست دارد.

او اعلام کرد: امضای توافقات عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و برخی از کشور‌های عربی، به مانند آن است که برای صید ماهی به بحر المیت برویم.

گفتنی است مقامات سودان، رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه از توافق سودان و این رژیم بر سر عادی‌سازی روابط خبر دادند. گفته می‌شود که سودان این اقدام را در ازای خارج شدن از لیست تروریستی آمریکا انجام داده است.

این در حالی است که علاوه بر مخالفت مردم سودان، جناح‌های سیاسی برجسته سودان نیز توافق با میانجی گری آمریکا برای عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را مردود دانستند.

سودان بعد از امارات و بحرین سومین کشوری است که در اقدامی ننگین اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۶:۰۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
براساس منابع آب زیرزمینی جنگ و توافق رخ میده.
آخرین اخبار