مهار آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی سرچهان

با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و همراهی مردم محلی، آتش سوزی ارتفاعات عرف جنگلی روستای ده زیارت در شهرستان سرچهان مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کیومرث احمدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان، گفت: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی در این منطقه بلافاصله نیرو‌های منابع طبیعی به منطقه اعزام و به دلیل صعب العبور بودن محل پس از یک ساعت کوهپیمایی توانستند با کمک چند نفر از جوانان روستا‌های اطراف آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن به طور کامل کنترل و مهار کنند.

او، با اشاره به اینکه برخی از افراد بر این باورند که با اتمام فصل گرما خطر آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع از بین رفته و هنگام حضور در این عرصه‌ها موارد لازم را کمتر رعایت می‌کنند، بیان کرد:  این امر باعث شد تا مهرماه امسال سه فقره آتش سوزی درعرصه‌های منابع ملی شهرستان سرچهان داشته باشیم.

احمدی، تصریح کرد: همه ما باید برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی به خصوص در مقابل آتش سوزی احساس مسئولیت کنیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان، ادامه داد: از دامداران، گردشگران و همه مردم درخواست می شود د هنگام حضور در طبیعت احتیاط‌های لازم را به کار گیرند تا شاهد وقوع چنین حوادثی که منجر به وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به منابع ملی می‌شود نباشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.