لزوم مشارکت خیران و کارمندان کرمانی در طرح هر کارمند حامی یک یتیم

مدیرکل کمیته امداد کرمان با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ یتیمِ تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان، فاقد حامی هستند بر لزوم مشارکت خیران و کارمندان در طرح هر کارمند حامی یک یتیم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و محمدجواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه خانواده‌های دارای یتیم و نیازمند استان کرمان شرایط سختی را طی می‌کنند، گفت: به همین منظور طرح حمایت از فرزندان یتیم و محسنین در کشور در قالب هر کارمند حامی یک یتیم در حال اجرا است که در این طرح هر کارمند می‌تواند حمایت یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شود.

او طرح اکرام ایتام این نهاد را مردمی‌ترین، شفاف‌ترین و باشکوه‌ترین طرح دانست و افزود: در این طرح کمک‌های حامیان و خیران مستقیم به‌حساب ایتام واریز می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در استان کرمان درمجموع ۱۹ هزار و ۹۵۰ کودک یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، تصریح کرد: از مسئولان استان انتظار داریم با وجود مشکلات، مشغله‌ها و دغدغه‌های کاری که دارند، ایتام را فراموش نکنند.

او با اعلام اینکه حمایت از ایتام سبب گره گشایی در کار‌ها می‌شود، بیان داشت: ۶ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در استان کرمان حامی ندارند و ۶ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم نیز درآمد ماهیانه کمتر از صد هزار تومان دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به مشارکت خوب مردم خیر و نیکوکار استان کرمان در رزمایش کمک مؤمنانه و ایران همدل اشاره کرد و گفت: مردم خیر و نیکوکار استان در قالب این طرح‌ها بیش از ۵۵ میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند کمک کردند و کمیته امداد استان کرمان موفق به کسب رتبه برتر در این زمینه شد.

او با اشاره به اینکه استان کرمان در جمع‌آوری زکات نیز رتبه برتر کشور را کسب کرده، افزود: رشد زکات به دلیل اصلاح ساختار جمع‌آوری آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار