ادعای الیوت آبرامز: بایدن بخواهد هم نمی‌تواند تمامی تحریم‌های ایران را بردارد

نماینده ترامپ در امور ایران و ونزوئلا مدعی شد ساختار تحریم‌ها به گونه‌ای است که تغییر رئیس جمهور واقعیت را برای ایران تغییر نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه نشنال امارات، «الیوت آبرامز» نماینده آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در سخنانی مدعی شد بایدن اگر بخواهد هم نمی‌تواند همه تحریم‌ها را لغو کند.

الیوت آبرامز در مصاحبه با پایگاه نشنال امارات مدعی شد: ساختار جامع تحریم‌ها به این معنی است که تغییر رهبری به زودی واقعیت را برای تهران تغییر نخواهد داد.

او در این مصاحبه مدعی شد: اگر جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود، برداشتن تحریم‌های تهران برای دولت وی ساده و سریع نخواهد بود.

آقای آبرامز همچنین مدعی شد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به ویژه تحریم‌هایی که خارج از برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵ (برجام) اعمال شده است، به این زودی‌ها لغو نخواهد شد.

او گفت: کسانی که معتقدند بایدن می‌تواند در ژانویه به دفتر رئیس جمهوری بیاید و در روز دوم یا سوم همه تحریم‌ها از بین خواهد رفت، خواهند فهمید که حتی اگر آن‌ها بخواهند این کار را انجام دهند عملی نخواهد بود.

از سوی دیگر، الیوت آبرامز، نماینده آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز مدعی شد: آمریکا ارسال موشک‌های دوربرد ایران به ونزوئلا را تحمل نخواهد کرد.

او در این مصاحبه گفت: ما تمام شیوه‌های ممکن را به کار می‌بریم تا مانع ارسال موشک‌های دوربرد ایران به ونزوئلا شویم، و اگر به هر طریقی این موشک‌ها به خاک ونزوئلا برسند، همان‌جا نابودشان می‌کنیم.

آبرامز در ادامه افزود: ایران موشک‌های دوربرد خود را در اختیار حوثی‌ها (انصارالله یمن) قرار داده و می‌دانیم اکنون آمادگی و نیت‌‎شان را دارد و توانایی‌اش را هم دارد که موشک‌های دوربرد خود را از طریق کشتی به ونزوئلا یا دیگر خریداران احتمالی منتقل کند.

او همچنین در ادامه افزود: ایران قصد خود را برای فروش اسلحه اعلام کرده است و ونزوئلا هدفی مشخص است؛ زیرا این دو کشور قبلاً هم با هم ارتباط داشته اند. ونزوئلا برای خرید بنزین از ایران طلا می‌پردازد؛ بنابراین هر شمش طلایی که به ایران می‌رود، ده‌ها هزار دلار پول آن است که مردم ونزوئلا برای غذا و دارو به آن نیاز دارند.

گفتنی است هفته گذشته، تحریم سازمان ملل برای خرید و فروش سلاح‌های متعارف توسط ایران به پایان رسید و با این وجود ایران قانونا می‌تواند به خرید و فروش تسلیحات نظامی بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار