بدری در صحن علنی:

۷۰ درصد فولاد کشور با سود گزاف به فروش می‌رود/ مشکل این بازار عدم شفافیت و رانت اطلاعاتی است

عضو کمیسیون عمران نابسامانی حوزه بازار فولاد را ناشی از عدم شفافیت و وجود رانت اطلاعاتی در ارائه قیمت‌ها دانست.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع در حوزه بازار فولاد اظهار کرد: بیشترین صادرات کشور در حوزه شمش فولاد است که ارزش افزوده پایینی دارد.

وی افزود: حداکثر نیاز فولاد کشور ۱۴ الی ۱۵ میلیون تن است، در حالی که تولید آن به رقم ۳۰ میلیون تن می‌رسد، به همین دلیل در بازار و عرضه مشکل مدیریتی وجود دارد.

بدری تأکید کرد: ۳۰ درصد فولاد کشور در بورس به فروش می‌رسد و حدود ۷۰ درصد آن نیز به قیمت گزاف و با سود بالا در بازار حاشیه ارائه می‌شود.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: سال گذشته فولاد کیلویی ۴ الی ۵ هزار تومان بود که این رقم امسال به ۱۵ هزار تومان رسیده در حالی که دستمزد کارگران ثابت مانده و سود گزاف این محصول به جیب تولیدکنندگان انحصاری می‌رود.

وی تأکید کرد: تولیدکنندگان فولاد عمدتاً در حوزه دولتی و شبه دولتی هستند لذا سود فروش این محصول باید به بیت‌المال بازگردد و صرف پرداخت یارانه‌ها و هزینه نیازمندان شود.

بدری تصریح کرد: قیمت نهاده‌های تأمین فولاد ثابت بوده، اما قیمت فروش آن ۳ برابر افزایش داشته است؛ به نظر می‌رسد که این بازار به حال خود رها شده و هیچ نظارتی در حوزه قیمت‌گذاری وجود ندارد که این امر ناشی از عدم شفافیت و رانت اطلاعاتی در ارائه قیمت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار