نیکزاد در صحن علنی:

مدیریت غیر مقتدرانه در وزارت صمت باعث افزایش قیمت فولاد شد

نایب رئیس مجلس دلیل افزایش قیمت فولاد را مقابله نکردن با رانت خواران دانست و گفت: در این زمینه مدیریت مقتدرانه‌ای در وزارت صمت وجود نداشته است.

مدیریت غیر مقتدرانه در وزارت صمت باعث افزایش قیمت فولاد شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن از بازار فولاد اظهار کرد: سیمان و فولاد در مسکن سازی و پروژه‌های عمرانی بسیار تأثیر دارد. به دلیل قیمت نامناسب و غیرمنطقی سیمان و فولاد بسیاری از کارگاه‌های توسعه‌ای در اقصی نقاط ایران تعطیل است.

او ادامه داد: چندین بار گزارش کمیسیون را خواندم؛ در موضوع سیمان و فولاد چندین جلسه با آقای خیابانی، سرقینی و رزم حسینی داشته‌ام و متأسفانه در این زمینه مدیریت مقتدرانه‌ای در وزارت صمت وجود نداشته است. در جلساتی که با سرپرستان وزارتخانه و آقای رزم‌حسینی داشتیم، قول داده‌اند که قیمت هر کیلوگرم فولاد بیش از ۸ هزار تومان نباشد و این اتفاق نیفتاد.

نیکزاد بیان کرد: سنگ آهن کیلویی ۳۵۰ تا ۵۰۰  تومان در نظر گرفته می‌شود، اما سنگ آهن و فولاد با چه قیمتی تمام می‌شود؟ از انجمن شمش فولاد مراجعه داشتند و به نیابت از شما نمایندگان جلسه گذاشتیم، آنها اعتقادی به قیمت بالای ۸۰۰۰ تومان ندارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با اقتصاد آزاد فولاد هر کیلو ۴۲۰ دلار است، اگر دلار را ۲۷ هزار تومان حساب کنیم هم فولاد  باید حدود ۱۰ هزار تومان باشد. نهایت ارزبری فولاد ۵۰ دلار است. در کشوری که حدود ۳۰ میلیون تن تولید و ۱۵ میلیون تن مصرف ماست، چرا باید از قیمت جهانی بالاتر فروش داشته باشیم؟ این محصول در بورس هم ارائه نمی شود.

او خطاب به رزم حسینی وزیر صمت گفت: باید مقتدرانه و محکم جلوی رانت‌خواران و دلالان را بگیرید و مطمئن باشید که اگر اقدام انقلابی انجام دهید، مجلس انقلابی از شما حمایت می‌کند.

نیکزاد در پایان تصریح کرد: صادرات در سال ۹۸،  ۴۸ درصد از صادرات سال ۹۹ کمتر شده است؛ چرا با انرژی یارانه‌ای و با حمایت دولت و حقوق ریالی به کارگران، فولاد و سیمان از اقتصاد آزاد دنیا هم گران‌تر است؟ دلیلش برخورد نکردن با رانت خواران است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار