افزایش روزافزون طرفداران تمرینات معلق

رئیس کمیته تمرینات معلق هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: تمرینات معلق یکی از کاربردی‌ترین ورزش‌ها برای افزایش سطح تعادل بدن است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رویا یعقوبی  با اشاره به افزایش روزافزون طرفداران تمرینات معلق، گفت:تمرینات معلق مجموعه‌ای از تمرینات قدرتی است که براساس وزن فرد و با ابزار‌هایی همچون تی آر ایکس، کراس کور، فوردی پرو انجام می‌گیرد.

او بیان کرد: برای اجرای تمرینات معلق یک طرف بدن ورزشکار با زمین در تماس خواهد بود و طرف دیگر بدن هم با یکی از این ابزار‌ها نگاه داشته می‌شود.

رئیس کمیته تمرینات معلق اضافه کرد: در این حالت فرد تمرینات قدرتی و استقامتی همچون انواع اسکات، لانگز، پلانک، برپی تک پا، کوهنوردی، نیزه معلق را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی اندام بالاتنه، میان تنه و پایین تنه انجام می‌دهد.

او  بابیان اینکه حین انجام تمرینات معلق تمام بخش‌های مختلف بدن درگیر تمرینات می‌شود، عنوان کرد: حتی اگر ورزشکار این تمرینات را تنها روی یک قسمت از بدن انجام دهد، بازهم همه اندام‌های بدن درگیر اجرای حرکات می‌شوند.

یعقوبی انعطاف پذیر شدن بدن، تنوع تمرینی، تقویت عضلات عمقی کتف، سرشانه و تنه، افزایش قدرت، چابکی و کاهش سایز بدن را از دیگر ویژگی‌های مهم تمرینات معلق برشمرد.

او  یکی از قابلیت‌های منحصربفرد تمرینات معلق را مناسب بودن آن برای همه سنین دانست و گفت: از آنجایی که این تمرینات تعادل بدن را بسیار بالا می‌برد، برای همین علاوه بر ورزشکاران سنین مختلف، سالمندانی که همیشه نگران حفظ تعادل خود هستند، می‌توانند با این ورزش علاوه بر چابکی و افزایش قدرت، تعادل خود را به راحتی بالا ببرند.

رئیس کمیته معلق استان اضافه کرد: اگر ورزشکاری بصورت منظم هفته‌ای سه جلسه تمرینات معلق را زیرنظر مربی انجام دهد، حدودا یک ماه بعد از شروع تمرینات می‌تواند تغییرات را در خود احساس کند.

او  در پایان سابقه فعالیت تمرینات معلق را در ایران از حدود هفت سال پیش اعلام کرد و گفت: این رشته اواخر سال ۹۴ بود که به کرمانشاه وارد شد و اکنون در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی سطح استان فعال است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار