برهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بحرین، امارات و عربستان همه تخم مرغ‌های خود را در سبد ترامپ گذاشته‌اند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بحرین، امارات و عربستان همه تخم مرغ‌های خود را در سبد ترامپ گذاشته‌اند، آنها از حیثیت خود استفاده کردند تا ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شود.

سید هادی برهانی کارشناس مسائل اسرائیل و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شکست ترامپ کابوس برخی از کشوری‌های منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی و کشور‌هایی است که در طول چند ماه گذشته با اسرائیل روابط خود را عادی کردند، گفت: کشور‌هایی مانند بحرین، امارات و بحرین به ترامپ کمک کردند تا در انتخابات برنده شود، به همین خاطر نگران زمانی هستند که او در انتخابات واشنگتن پیروز نشود.

او افزود: بحرین، امارات و عربستان همه تخم مرغ‌های خود را در سبد ترامپ گذاشته‌اند، آنها از حیثیت و سرمایه خود استفاده کردند تا ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شود، این موضوع را حزب دموکرات و جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ به خوب می‌داند.

برهانی با بیان اینکه قطعا بایدن در صورت پیروزی در انتخابات واشنگتن اعتبار را به توافق هسته‌ای با ایران باز می‌گرداند و صلح را در خلیج فارس دنبال می‌کند، گفت: اگر حزب دموکرات بر آمریکا حاکم شود، دوران حساب کشی بحرین، امارات و عربستان شروع می‌شود و آنها تمام سرمایه گذاری‌ها و تلاش هایشان به باد می‌رود و این سرمایه گذاری که بر روی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند به هدر می‌رود.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: حزب دموکرات و بایدن حق دارند که از دست عربستان، امارات و بحرین ناراحت و ناراضی باشند، این ناراضی بودن خود را اعلام کردند و در تبلیغات انتخاباتی هم گفته اند که ترامپ در این دوره از دولت آمریکا دوست دیکتاتور‌ها بوده است و هنگامی که ما بر سرکار بیایم با این افراد و کشور‌ها رفتار مناسبی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: از همین الان که نشانه‌های شکست ترامپ هم هر روز روشن‌تر می‌شود برخی از رژیم های منطقه که بالاتر نام بردیم، تب کرده‌اند و با تکمیل شدن شکست ترامپ  آن‌ها متوجه می‌شوند که در راه خسارت باری گام برداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار