معاون رئیس‌جمهور:

تولید داخلی "جرثقیل تلسکوپی" در شرایط تحریم نیاز کشور است

ستاری ضمن تاکید بر حمایت از تنها شرکت تولید جرثقیل ۵۵ تنی در غرب آسیا گفت: خدمات به شرکت‌های دانش بنیان افزایش می‌یابد‌.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه رونمایی از نخستین جرثقیل موبایل تلسکوپی خاورمیانه ضمن ابراز خرسندی از ارتقای وضعیت شهرستان نسبت به سفر گذشته اظهار داشت: ساخت جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی برای نخستین‌بار در خاورمیانه به‌عنوان یک خط‌شکنی انجام شده و با توجه به حمایت‌های دولت از این نوع خط‌شکنی‌ها، امیدواریم کار توسعه پیدا کند؛ قطعاً از این شرکت حمایت لازم صورت می‌پذیرد تا مدل‌های جدید در داخل تولید شود چراکه این دستگاه‌ها نیاز کشور است.

او با بیان اینکه "چندین هزار دستگاه جرثقیل در پروژه‌های مختلف از این نوع در کشور در حال فعالیت است" افزود: با توجه به بحث تحریم‌ها احتیاج داریم این نوع دستگاه‌ها تولید شود و امیدواریم ساخت این دستگاه‌ها ادامه داشته باشد؛ ما نیز حمایت‌های لازم در این زمینه را تا حد توان انجام می‌دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه "در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۱۳۰ نوع خدمت ذکر شده است" گفت: امیدواریم خدمات با کمک مجلس و دولت افزایش پیدا کند و قوانینی با این هدف در دولت و مجلس در حال تدوین است؛ خوب است کاشان صندوق حمایتی مستقل داشته باشد و با توجه به توسعه حوزه دانش بنیان کاشان لزوم تحقق این مهم بیش از پیش احساس می‌شود.

ستاری با اشاره به پروژه رصد خانه ملی ایران نیز گفت: این پروژه یکی از رخداد‌های قابل توجه در منطقه کاشان است و با توجه به اتمام فاز ساخت این مجموعه امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه باشیم.

 در زمینه ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده ۳۰ هزار قطعه در کشور بومی‌سازی و تولید و ۳۰۰ میلیارد ریال برای بومی‌سازی آن هزینه شده است و هر دستگاه با قیمتی بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه می‌شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار